אלעד פינגרהוט, בן 38, הוא האזרח שנהרג אתמול (יום שלישי) מירי נ"ט של חיזבאללה לאדמית. הוריו קיבלו את ההודעה על מותו בעת ששהו בסין.
3 צפייה בגלריה
אלעד פינגרהוט
אלעד פינגרהוט
אלעד פינגרהוט
(צילום: באדיבות המשפחה )
(צילום: אופאל פלס)

פינגרהוט, במקור מאפרת, התגורר בשנים האחרונות במצובה, בעוד גרושתו גרה בקצרין עם שלושת ילדיהם. אתמול פורסם כי הגיע לסייע לפצועים לאחר הירי, ונפגע בעצמו מירי נוסף.
שמשון פינגרהוט, אחיו הגדול של אלעד, סיפר ל-ynet: "קיבלנו את הבשורה הקשה בזמן חגיגות יום העצמאות. לפי מה שהבנו, אלעד עשה מנגל עם חברים בבית שמרוחק כ-30-20 מטר מהעמדה הצבאית שהותקפה. אחרי ששמע את הטיל הראשון עזב הכול ורץ לסייע לחיילים, ועוד לפני שהגיע חטף את הטיל השני. זו אבדה גדולה. אני האח הבכור והיינו בקשר חזק וטוב, המון שיחות נפש".
עוד אמר האח: "אלעד אהב את ארץ ישראל ואהב לטייל בה. בכל מזג אוויר, גם בגשם וגם במקומות לא פשוטים. הוא היה ממקימי אתר התיירות אמת הביאר שבגוש עציון הוא חידש אותה והתחיל את ההקמה שלה. היום היא כבר פנינת תיירות מוכרת. אלעד גם היה ממקימי היישוב איבי הנחל שבגוש עציון ובכלל אהב את ארץ ישראל בצורה בלתי רגילה. אני אתגעגע לשיחות הנפש העמוקות שהיו לנו יחד ולחברות הטובה. זה מעבר להיותנו אחים. היה לנו קשר מאוד מיוחד. זו תחושה קשה שאי אפשר להסביר. חלק מהמשפחה דיברו איתו שעות לפני המקרה, וחלק בסוף השבוע. הוא לא פחד להיות שם".
רוזני בראון, חברת המשפחה, אמרה בשיחה עם ynet כי "אני מכירה את אלעד מגיל קטן, הוא היה איש מקסים שעבד בגינון, אהב אדמה והיה צנוע ונחבא אל הכלים. אביו אדם נפלא, זו משפחה למופת, של אהבת הארץ והאדם".
"אלעד היה אדם מופנם ולא דיבר הרבה, בשנים האחרונות הוא גר בצפון, במקרה הזה הוא נסע אל חבר ביום העצמאות כדי להביא דברים לחיילים שנמצאים שם - ורצה הקב"ה והוא נפגע. אנחנו לא יודעים את חשבונותיו של הקב"ה, אלעד רק רצה לעשות טוב לחיילים שם".
חילופי האש נמשכו בצפון גם היום: נפילות במירון

לדברי רוזני, "התחושות שלנו הבוקר קשות מאוד. בתור אמא לילדים שמשרתים בחזית, האובדן הוא כואב על אחת כמה וכמה כשאתה מכיר את החלל שנפל. בעזרת השם נשתדל לעזור למשפחה ולתמוך בהם".
דובי שפלר, ראש המועצה המקומית אפרת, ספד: "ליבנו עם משפחת פינגרהוט, משפחה ותיקה ושורשית באפרת. הריצה של אלעד הי"ד אל התופת כדי לסייע לחיילי צה"ל שנפגעו מלמדת על החינוך שינק והערכים שנטעו בו הוריו. המועצה על כל אגפיה תלווה את משפחתו ותסייע ככל שיידרש".
טיל הנ"ט שוגר אתמול בצהריים ופגע ישירות באדמית. מהירי נפצע לוחם באורח בינוני - וארבעה לוחמים נוספים נפצעו באורח קל. כלי טיס ומסוקים הוזנקו לגזרה, ובאזור נרשמו חילופי אש כבדים. דובר צה"ל עדכן כי במסגרת חילופי האש "מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב ובכפר כילא שבדרום לבנון". מתחילת המלחמה נהרגו בגבול הצפון 24 אזרחים וחיילים.
3 צפייה בגלריה
בלון תצפית שאותר בלבנון
בלון תצפית שאותר בלבנון
בלון התצפית שהופל - ונפל בלבנון
חיזבאללה קיבל אחריות רשמית על הירי, וטען כי הצליח להפיל שם בלון תצפית של צה"ל. דובר צה"ל אישר בהמשך כי הבלון הופל, ומסר: "כתוצאה מהשיגורים שבוצעו לגליל המערבי, בלון תצפית של צה"ל נפגע ונפל בשטח לבנון, אין חשש לדלף מידע". חיל האוויר ניסה להפיל ולהשמיד את הבלון לפני שחצה את הגבול.
לטענת חיזבאללה, בעקבות התקיפה הבלון התנתק ומנגנון השליטה שלו "הושמד לחלוטין". בתקשורת הלבנונית נטען כי הבלון נפל בין רמיש לעין-אבל, בגזרה המערבית של דרום לבנון. ברשת "אל-מיאדין" דווח כי צבא לבנון לקח את המצלמה שהורכבה על הבלון.
גם היום נמשכו חילופי האש בצפון - אחרי שצה"ל חיסל באזור צור מפקד בכיר של חיזבאללה - חוסיין מכי. חיזבאללה שיגר מתקפה נרחבת על הצפון - עם כ-60 רקטות וטילים בצהריים לעבר בסיס יחידת הבקרה האווירית (יב"א) במירון - שלא ניזוק, וגם טילי נ"ט לאזור קריית שמונה. חיזבאללה קיבל אחריות לירי של עשרות קטיושות, טילים כבדים וארטילריה למירון, ולירי טילי בורקאן לבירנית. בארגון הטרור אמרו כי התקיפות נעשו בתגובה לחיסול.