מגפת הקורונה הביאה עמה לא מעט אתגרים חינוכיים. אך בעוד שבמשרד החינוך החליטו לפתוח הפעם את שנת הלימודים כסדרה, עדיין יש מאות ילדים שיאלצו להישאר בבית – ללא מענה. הסיבה: הם, או אחד מבני משפחתם, נמצאים בקבוצת סיכון ולא יכולים להגיע לבית הספר מחשש להדבקה שעלולה לסכן אותם או את היקר להם מכל.
1 צפייה בגלריה
עינב לוביץ ובתה ניר
עינב לוביץ ובתה ניר
עינב לוביץ ובתה. "אין אוזן קשבת"
(צילום: אלעד גרשגורן)
לטענת הורים רבים, סוגיית ילדים בסיכון, או משפחות בסיכון, לא מקבלת את המענה הראוי, למרות שזו כבר השנה השנייה למגפה. לדבריהם, בתי הספר אינם מסייעים לתלמידים אלו, לוחצים עליהם להגיע לבתי הספר – וכאשר ההורים מסרבים בשל החשש מהדבקות, בתי הספר לא מסייעים להם בהשלמת חומר הלימוד.
כך בדיוק קורה עם עינב לוביץ המוגדרת בסיכון בשל מחלה ממנה היא סובלת. כתוצאה מכך, בתה נאלצה להעדר כשנה וחצי מבית הספר. אחותה אף היא בסיכון ולאחר שלא קיבלה מענה מבית הספר, נאלצה להוציא את בנה לחינוך ביתי. "ביקשנו מבית הספר לקבל את נושאי הלימוד בכיתה ולמרות שהתחננתי הם לא מסכימים ומערימים קשיים", אמרה לוביץ בייאוש, "ניסיתי להסביר שאנחנו בסיכון וחוששים לשלוח את הילדה לבית הספר ולסכן את כולנו – אבל לא זכיתי לאוזן קשבת. אם חלילה אדבק, הסיכויים שלי לשרוד קטנים מאוד. חשוב לי לשמור על רציפות לימודית עבור בתי, אך התשובה הייתה 'שתגיע לבית הספר, אין קורונה'. אפילו איימו עלי שיגישו נגדנו כתב אישום על הפרת חוק חינוך חובה. כל זאת במקום לסייע".
לדבריה, למשרד החינוך יש ארכיון שיעורים מוקלטים, אך היא נענתה בסירוב לקבלת אותם שיעורים. "ילדים חולים מקבלים מענה של מורים שמגיעים אליהם הביתה, ילדים בריאים הולכים לבית הספר, אך ילדים בסיכון או שהמשפחה שלהם בסיכון, פשוט נופלים בין הכיסאות", סיכמה בכעס.
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "אנו פועלים בנושא זה בכפוף להנחיות משרד הבריאות כפי שנקבעו בשנת הלימודים הקודמת. ככל שמשרד הבריאות יחליט אחרת, משרד החינוך יפעל בהתאם".