2 צפייה בגלריה
ילד בן 17 פונה בעקבות התקף אלרגיה במסעדה
ילד בן 17 פונה בעקבות התקף אלרגיה במסעדה
"חבריו שהזעיקו בדחיפות את מד"א הצילו אותו". אמבולנס בזירת האירוע בפתח תקווה
חגיגת יום הולדת של בני נוער הסתיימה בסוף השבוע באשפוז של בן 17 במצב קשה - לאחר שפיתח תגובה אלרגית בעקבות מנה שאכל במסעדה בפתח תקווה. "אני אדם אלרגי מאוד, ולכן לפני שהתחלתי לאכול בדקתי כמובן, ונאמר לי שאין במנה קשיו", סיפר הנער ל-ynet.
האירוע התרחש בלילה שבין חמישי לשישי, אז יצאו החברים, נערים בני 18-17 מפתח תקווה, לחגוג יום הולדת לחברתם בת ה-18 במסעדת "קופי פקטורי" בעיר. "לקראת סוף הארוחה התחלתי להרגיש שאני מתחיל לפתח תגובה אלרגית, ולאחר חצי שעה התגובה החמירה מאוד. הזרקתי לעצמי אפיפן וחברי הזריק לי את המנה השנייה", שחזר בשיחה.
"נכנסתי למצב מסכן חיים המוכר לכולנו עקב המקרה האחרון שהיה בצפון הארץ שבו בחורה צעירה נפטרה עקב התקף אלרגיה", הוסיף הנער. "סיפרו לי שהגיעו צוות טיפול נמרץ וכוננים רבים של מד"א שהחלו לטפל בי. אני כבר לא זוכר את זה כתוצאה מהמקרה הטראומטי שעברתי".
2 צפייה בגלריה
ילד בן 17 פונה בעקבות התקף אלרגיה במסעדה
ילד בן 17 פונה בעקבות התקף אלרגיה במסעדה
"סכנת חיים מיידית". צוות מד"א מטפל בנער לפני פינויו לבית החולים
לדבריו, במסעדה לא גילו רגישות למצב המסוכן - ואף התווכחו עם חבריו על כך שהם נדרשים לשלם עבור כל המנות, למרות שחלק גדול מהן לטענתו לא נאכלו והוחזרו משום שלא היו טעימות. "מנהל המסעדה הכריח אותנו לשלם על מנות שהחזרנו משום שלא היו טעימות. אמרו לנו שיפצו אותנו, אבל זה לא קרה. אחרי שהתגובה האלרגית החריפה ותוך כדי שהצוותים מטפלים בי, בעל המסעדה החל להטיף לי ולחבריי ואיחל לי איחול שזעזע אותי קשות. 'גירוד נעים', הוא אמר.
"איך אדם שמנהל מסעדה 'מכובדת' שכזו מרשה לעצמו לדבר בצורה כל כך מזלזלת ודוחה?", תהה הנער. "אבל זה לא הכל, לחברים שלי הוא אמר 'זה אתם הבאתם את זה עליו' ושאל אותם: 'זה תחביב שלכם ללכת למסעדות ולעשות להם בעיות? אתם מקצועיים בזה?'. לבסוף פוניתי במצב קשה מאוד והובהלתי לחדר ההלם בשניידר. אנו מזועזעים מההתנהגות הזוועתית הזו".
הנער וחבריו מתנדבים במד"א והזעיקו אמבולנס למסעדה. ממד"א נמסר כי "נער שאכל במסעדה פיתח תגובה אלרגית קשה עם סכנה מיידית לחייו, וחבריו שהזעיקו בדחיפות את מד"א הצילו אותו. הנער שחש בתגובה האלרגית ומחזיק באופן קבוע מזרקי אפיפן הזריק את החומר במקביל לקריאה למד"א". עוד נמסר כי חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום, העניקו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינו אותו לבית החולים שניידר כשמצבו הוגדר קשה ויציב.
פרמדיק מד"א, אלחנן אלון, וד"ר יהודה סבינר, רופא ילדים שמתנדב במד"א, סיפרו: "ראינו את הנער יושב במסעדה בהתקף אלרגיה קשה, עם סכנה מיידית לחייו. לצידו היו חבריו שסיפרו שמיד סייעו לנער להזריק את תרופת האפיפן שהוא נושא איתו לכל מקום, אך מצבו לא השתפר ובהמשך אף החמיר. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל מתן טיפול תרופתי מסיבי לטיפול במצבי אלרגיה קשים וסיוע נשימתי, ופינינו אותו לבית החולים כשבדרך מצבו הלך והשתפר. אין ספק שבזכות חבריו שהזעיקו במהירות את מד"א חייו ניצלו".
מעמותת יה"ל לאלרגיות מזון נמסר בעקבות התקרית: "המסר החשוב ביותר מהאירוע הקשה הזה הוא שהנער וחבריו שהיו עמו, פעלו בצורה מצוינת. הנער הזריק לעצמו את המזרק שברשותו ברגע שהבין שהוא חווה תגובה אלרגית ובמקביל חבריו הזעיקו את מד"א. עוד לפני הגעת הצוותים הרפואיים, ושכשהרגיש שמצבו מתדרדר, הנער אף הזריק אפיפן נוסף שהיה ברשותו ולמעשה בפועל הוא-הוא שהציל את חייו. שוב הוכח מעל לכל ספק שטיפול מיידי במזרק אפיפן, לצד הזעקת סיוע רפואי (מד"א) מצילים חיים. כל אדם אלרגי חייב לשאת עמו 2 מזרקי אפיפן. תמיד ובכל מקום. בפרט חשוב להקפיד שאם אין מזרק - פשוט לא אוכלים!".
ממסעדת "קופי פקטורי" בפתח תקווה נמסר בתגובה: "שמחנו לשמוע שמצבו של הנער טוב. לאחר בדיקה מעמיקה, אנחנו חוזרים - אין לנו קשיו במסעדה. אנו מצרים על מלחמת הגרסאות בעת האירוע, ומאחלים לנער רפואה שלמה".