משדר הבוקר באולפן ynet


800 יוצאי שירות הביטחון הכללי התריעו במכתב ששלחו הערב (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט כי אם יימשך הליך החקיקה הנוגע למהפכה המשפטית, שיצמצם את עצמאות מערכת המשפט, תיגרם סכנה ממשית, ברורה ומיידית לביטחון המדינה. על המכתב חתמו בשם "יוצאי שירות הבטחון הכללי להגנת הדמוקרטיה".
2 צפייה בגלריה
ה כור
ה כור
נתניהו וגלנט. יוצאי שב"כ מפצירים בהם "לגלות אחריות לאומית לביטחון המדינה"
(צילום:רויטרס, קובי קואנקס)
קבוצת יוצאי השב"כ, שבחודשים האחרונים פעלה יחד נגד מהלכי הממשלה, ציינה במכתב כי "הצעת חוק יסוד: השפיטה - תיקון מספר 5 (עילת הסבירות) תשמוט מבית המשפט העליון את כלי העבודה המרכזי בביקורת השיפוטית על רשויות המינהל ובכך יאבד בית המשפט את יכולת הפיקוח הבסיסית על הרשות המבצעת".
לדבריהם, "עניין זה יביא לפגיעה של ממש בהכרה הבינלאומית בעצמאות מערכת המשפט בישראל ובעיקרון המשלימות ויסכן באופן ממשי ומיידי את לוחמי שירות הביטחון הכללי, עובדי השירות ומנהליו כמו גם את לוחמי צה"ל ומפקדיו בפעולות לחימה מול ארגוני הטרור ובהם הסיכול הממוקד, הריסות בתים ופעולות מינהליות נוספות. לוחמי השב"כ, צה"ל ומפקדיהם, לרבות הדרג המיניסטריאלי יהיו חשופים לחקירות ולהעמדה לדין בפני גופים משפטיים בינלאומיים. בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ הוא 'כיפת הברזל' ללוחמים, לדרג קבלת ההחלטות והגנה זו תוסר לאלתר, אם יחוקק החוק".
יוצאי השב"כ סיכמו: "אנו מפצירים בכם לגלות אחריות לאומית לביטחון המדינה, לשמור על שלמות צבא העם ולגנוז לאלתר כל כוונה לפגיעה בעצמאות מערכת המשפט ובביטחון המדינה. אנו קוראים לכם לפעול לאלתר לאיחוי הקרעים בעם לעצור את ההפיכה המשטרית".
המכתב נשלח על רקע התרבות ההודעות על אי-התייצבות למילואים ביחידות השונות בצה"ל. ועדת החוקה קיימה הבוקר את יום הדיונים שצפוי להיות האחרון לפני ההצבעות על צמצום עילת הסבירות, לקראת ההצבעות בקריאה שנייה ושלישית במליאה בשבוע הבא, ולפחות מאות טייסים, קצינים וחיילים ביחידות עילית הודיעו כי לא ימשיכו עוד במסגרת השירות ההתנדבותי במילואים.
פורסם לראשונה: 23:42, 16.07.23