שר החוץ של בריטניה דייוויד קמרון הודיע בצהריים (יום ה') כי החליט לאסור את כניסתם לבריטניה של האחראים לאלימות של גורמים קיצונים מבין המתנחלים נגד פלסטינים. "בכך שמתנחלים קיצונים פוגעים באזרחים פלסטינים והורגים אותם הם מערערים את הביטחון והיציבות עבור ישראלים ופלסטינים גם יחד", כתב קמרון ברשת X.
2 צפייה בגלריה
שר החוץ אלי כהן עם דיוויד קמרון שר החוץ של בריטניה סיור ב בארי
שר החוץ אלי כהן עם דיוויד קמרון שר החוץ של בריטניה סיור ב בארי
דייוויד קמרון. "לא נהיה בית למי שמבצעים את המעשים האלה"
(צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko)
קמרון, שביקר לאחרונה ביישובי העוטף שהותקפו ב-7 באוקטובר, והביע תמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה לצד ביקורת על המתרחש בגדה, אמר בציוץ שלו: "ישראל חייבת לנקוט פעולה חזקה יותר כדי לעצור את האלימות מצד מתנחלים ולמצות את הדין עם מבצעיה. אנחנו אוסרים את כניסתם לבריטניה של האחראים לאלימות מתנחלים כדי לוודא שהמדינה שלנו לא תהיה בית למי שמבצעים את מעשי ההפחדה האלה".
הצעד של קמרון לא בא בחלל ריק. קודם לכן השבוע הודיע שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל כי יציע למדינות האיחוד להטיל סנקציות על מתנחלים האחראים לאלימות נגד פלסטינים, בהן גם איסורי כניסה לאיחוד. בסוכנות הידיעות רויטרס נטען היום כי לפי נתוני האו"ם, מספר ההתקפות היומיות של מתנחלים נגד פלסטינים בגדה יותר מהכפיל את עצמו מאז מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר. בעוד רוב תשומת הלב של הקהילה הבינלאומית מוקדשת למתחולל בעזה, גורמים רשמיים באיחוד האירופי הביעו דאגה הולכת וגוברת מהעלייה באלימות נגד פלסטינים ביהודה ושומרון.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם שר החוץ של בריטניה וראש הממשלה לשעבר דייוויד קמרון, בכנסת בירושלים
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם שר החוץ של בריטניה וראש הממשלה לשעבר דייוויד קמרון, בכנסת בירושלים
קמרון עם ראש הממשלה נתניהו בביקורו בארץ. בריטניה ממשיכה לתת אשראי לישראל
(צילום: קובי גדעון / לע״מ)
ממשלת בריטניה, נזכיר, היא מהתומכות העקביות ביותר של ישראל במלחמה בעזה. לצד הקריאה לצה"ל לנקוט משנה זהירות ולצמצם את הפגיעה באזרחים, היא נמנעת באופן עקבי מקריאה להפסקת אש, וגם בהצבעות האחרונות במועצת הביטחון של האו"ם ובעצרת הכללית העדיפה להימנע, ובכך הייתה לאחת המדינות היחידות שלא תמכו בקריאה לעצירת המלחמה.