בוגרי כיתה י"ב מתיכון נופי הבשור, שפונה בחלקו מאז תחילת המלחמה משטח המועצה האזורית אשכול לאזור ים המלח, ערכו השבוע מחווה לחברתם מור מאיר (17) שנרצחה עם אביה דורון בקיבוץ נירים בטבח 7 באוקטובר. כל תלמידי השכבה עלו יחד על הבמה בטקס הסיום ביום רביעי, ורקדו יחד את ריקוד הטיקטוק האחרון שמור פרסמה ברשת החברתית.
טקס סיום תיכון בנופי הבשור עם מחווה למור מאיר שנרצחה
(מתוך אינסטגרם)

שלי, אחותה של מור, סיפרה ל-ynet: "הייתי כמובן בטקס ולא ידעתי שהחברים שלה מתכננים לעשות את הריקוד. זו הייתה הפתעה מוחלטת ומרגשת, מור הייתה אמורה לסיים השנה כיתה י"ב. את הריקוד היא צילמה בתחילת השנה יחד עם עוד חבר מהכיתה, ותכננה להופיע עם הריקוד בסוף השנה. החברים שלה החליטו בסופו של דבר להקרין את הריקוד ולרקוד אותו על הבמה. זה היה מרגש בטירוף. הייתי מופתעת והתחלתי לבכות ממש אחרי הרבה זמן שלא בכיתי. הם אלופים, הם עשו את זה מושלם".
אייל דבורי, חבר קיבוץ בארי ומנהל השלוחה של נופי הבשור בים המלח, אמר: "זה לא היה בית ספר רגיל, אבל שום דבר לא רגיל בשנה הזאת. ניסינו קצת לעזור בהחזרת החיים למסלולם אחרי 7 באוקטובר, מקווה שהצלחנו חלקית. העברנו כאן תקופה משוגעת, במקום הכי נמוך בעולם, במקום הכי חם בישראל, במקום הכי שפוי בכל הטירוף שמסביב".
דבורי אמר עוד: "ההתחלה לא הייתה קל, מה פתאום בית ספר תיכון באמצע מלחמה? מה קשור עכשיו ללמוד וללמד? מה זה המקום המוזר הזה? מי אלו כל המורים החדשים? ובכל זאת, לאט לאט, משהו התחיל לקרות כאן. לאט לא יותר נערים ונערות הגיעו, לאט לאט נוצרו חברויות חדשות, לאט לאט הכרתם את המורים ולאט לאן נהיה כאן בית ספר".
2 צפייה בגלריה
קס סיום תיכון בנופי הבשור עם מחווה למור מאיר שנרצחה
קס סיום תיכון בנופי הבשור עם מחווה למור מאיר שנרצחה
המחווה למור מאיר
2 צפייה בגלריה
דורון מאיר ומור מאיר מנירים, נרצחו בביתם
דורון מאיר ומור מאיר מנירים, נרצחו בביתם
מור מאיר ואביה דורון שנרצחו בקיבוץ נירים
עם מסיימי י"ב של התיכון נמנים יובל שרעבי, שאביה יוסי נרצח וגופתו מוחזקת בעזה, והדוד שלה אלי עדיין בשבי חמאס; ים אבני, שאביו חגי נרצח; שגיא אבן ומתן יטח שאיבדו בני משפחה בטבח. המנהל דבורי: "כולם איבדו בני משפחה, חברים ואהובים, ומציינים עתה נקודת ציון משמעותית בעולם שהתהפך".
המנהל, שמשמש גם כרכז שכבת י"ב, סיכם בדברים שכתב לבוגרים: "חשוב לי מאוד להודות לכל צוות המורים והמנהלה של בית הספר. יש כאן מורים מפונים, בדיוק כמוכם, שמגיעים הנה כל יום מהמלונות ונותנים את הנשמה, יש כאן מורים שנוסעים שעות ארוכות בדרכים המפותלות כדי להגיע וללמד ויש כאן אנשים טובים שעזבו את מה שהם עשו בחיים שלהם ובאו הנה כדי להיות חלק מהדבר המופלא הזה".