1 צפייה בגלריה
בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו אחרי המדגמים
(צילום: AP)
האזנה לסערת הראיונות ותגובות ראשי מחנה השמאל שהפסיד מלמדות כי הימין הישראלי יישאר פה כנראה לעוד שנים רבות. זה כאילו שהיהירות, הפזיזות וההתנשאות מתקוטטים אצלם בראש - מי יוביל ראשון. חוסר מודעות מוחלט להבנה של החברה הישראלית. אז הבוחר הסביר להם. עם פטיש.
בפעם הראשונה בפתק אחד שינה הבוחר הישראלי מצבים טקטוניים שכאילו היו מולחמים לעולם ללב המיינסטרים הישראלי. זה מתחיל בכך שכל מנהיגי הכאוס הפוליטי של טירוף חמש מערכות הבחירות - גומדו בן לילה והוסטו לשולי הדרך. השיח הפרוגרסיבי של מדינת כל אזרחיה התאייד, החילונים מוטי מסורת–דתיים–חרדים חזרו למרכז המיינסטרים הישראלי - ולקינוח, הימין הישראלי חזר עם רוב מוצק להגה המדינה.
זה קרה מפני שגוש השמאל שכח שאנחנו עם המבוסס על מסורות ומנהגים רבים. בלילות התופת של הגלות הנוראה - רקמו היהודים חלום אחד. יום יבוא והם ישובו. ויקימו מחדש מדינה יהודית. יהודית. לא מדינה שתאפשר חמץ בבסיסי צבא ההגנה של המדינה ובבתי החולים שלה, כפי שהיה דחוף לשר ניצן הורוביץ לדחוף - וזאת לאחר שסיים לטפל בהצלחה בכל תחלואי משרד הבריאות ומשבר המתמחים. לא מדינה שאזרחיה בערים המעורבות יעברו לינץ' בדיוק כמו בפרעות אירופה - בישראל של 2021 - ופוליטיקאים יהודים יאמרו בתגובה שצריך להעניש את הפורעים, אך אפשר להבין מאיפה זה בא. לא מדינה שמחכה שמפלגה שקוראת לרצח חיילים ומתנחלים - תעבור את אחוז החסימה, ולא תועף מלכתחילה מכל מדרגות בית המשפט העליון שאפשר לה להגיע לשם.
לא בכדי הייתה עליה מטאורית בכוחן של כל המפלגות הדתיות דווקא. חילונים רבים שנחרדו שבגני הילדים של ילדיהם כבר אסור לדבר על שבת וחגי ישראל ובבתי הספר שלהם מצמצמים למינימום את לימוד התנ"ך ומסורת ישראל - נזעקו להצביע דווקא לדתיים, בקשת המשתרעת בין הציונות הדתית לש"ס ויהדות התורה.
על תנועת העבודה המפוארת ומפלגת זכויות האזרח הנשכנית ,החשובות לקיום הישראלי, השתלט מיעוט שקידש את הניפוץ הרוחני היהודי. את הניוול הלשוני. את חיתוך העברית לשפה עילגת ללא כללים. שמאחוריה נמציא גם חברה חדשה, אתיאיסטית, מולטי-רעיונית. הציבור הישראלי, החכם ממנהיגיו, הסביר לגוש השמאל שהפרוגרסיביות הליברלית היא בעצם הפרימיטיביות החדשה.
רמי סימנירמי סימניצילום: עצמי
אתם רוצים ללמד אותנו, היהודים האורתודוכסים, מהי ליברליות. מהי חירות. מהו תיקון עולם. היהדות היא שהביאה לעולם את חירות הפרט, החמלה, הצדקה והאהבה. שם נולדו השבת והחגים כמוקדים אוניברסליים של חירות לכל. של חמלה על החלש וקדושת החיים. ערכים שאומצו באהבה על ידי רבות ממדינות העולם - הפסיקו ללמד בבתי הספר דווקא במדינת ישראל. הנהי בדבר פגיעה בזכויות המיעוטים, הלהט"בים או הנשים משקף חוסר הבנה מוחלט בתרבות היהודית. מותר לבקר. אך לא פוגעים בחלשים. עוזרים להם. באהבה, כי אחים אנחנו.
אירוניה היא שלארה"ב הנוצרית יש תרבות פוליטית יהודית שממש משתקפת בשיח הפוליטי האמריקני. אצל פוליטיקאים אמריקנים אתם תמצאו בקלות ביטויים תנ"כיים הקשורים לאלוקי ישראל ולאידיאלים יהודיים נשגבים. לאורך ההיסטוריה כולה משמשת התרבות היהודית כאור לגויים. אך בישראל נכפתה עלינו מלכות החושך. וכאן התשובה למה שקרה: בבחירות האחרונות הסביר העם בישראל, שהוא מבקש ממנהיגיו שידליקו לו את האור.