ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד אמש (רביעי) עם שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף ואמר לו כי יקיים דיון בלשכת ראש הממשלה ובו יפעל לקדם את חוק הגיוס ולזרז את קידום החקיקה. הפגישה נערכה לאחר שגולדקנופף העביר לנתניהו מסר לפיו שרי "יהדות התורה" לא יתמכו בתקציב 2025 שיובא לאישור הממשלה במהלך חודש אוקטובר.
2 צפייה בגלריה
נתניהו וגולדקנופף
נתניהו וגולדקנופף
נתניהו וגולדקנופף. קיבל הבטחות מרה"מ
(צילום: ABIR SULTAN/Pool via REUTERS)
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נפגש עם שר הבינוי והשיכון, צחק גולדקנופף
ראש הממשלה נפגש עם שר הבינוי והשיכון, צחק גולדקנופף
(מתוך עיתון "המודיע")
גולדקנופף הבהיר כי ברצונו לראות את קידום החקיקה באופן משמעותי לפני ראש השנה, בעוד שלושה שבועות. בשבוע שעבר גולדקנופף אף הופיע במהלך חריג בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת לדיון בנושא חוק הגיוס כדי לעקוב אחר ההליך.
בעיתון "המודיע", שמזוהה עם גולדקנופף, נכתב על "סיכום על האצת השלמת חוק הגיוס בימים הקרובים". לפי העיתון, החוק יכיר בחשיבות לימוד התורה ולומדי התורה - ו"יסכל את הפגיעות בישיבות ובלומדי התורה", לשון העיתון. משמעות הדברים היא כוונה לשלב בחוק סעיפים מ"חוק יסוד: לימוד תורה" שתכננו החרדים לקדם, ונבלם על-ידי הליכוד.
בינתיים, בצה"ל מתכננים להוציא בשבועות הקרובים עוד אלפי צווים ראשונים לצעירים חרדים, כחלק מהניסיון להרחיב את מעגלי הגיוס לצה"ל מקרב החברה החרדית. בהיעדר חוק גיוס המסדיר את הפטור מגיוס עבור בחורי ישיבה - בג"ץ הורה לממשלה ולצה"ל לפעול לגיוס חרדים מאחר שאף אחד לא מוגדר כפטור. חוות דעת מטעם הייעוץ המשפטי לממשלה אף פסלה את הניסיון של צה"ל לשלוח צווים רק למי שלא לומד בישיבה רוב שעות היום.
חקיקת חוק גיוס אשר תסדיר את הפטור, תפתור גם את משבר המעונות, לאחר שיועמ"שית קבעה כי לא ניתן להמשיך לתת סבסוד ממשלתי עבור מעונות יום לילד שאביו חייב בגיוס.
תומר וינר על הכנס שפוצץ
(צילום: ליאור שרון)

בתוך כך, כנס שנערך אמש למען שירות משותף פוצץ על-ידי קבוצת חרדים קיצונים. הכנס אורגן על-ידי קבוצת צעירים חרדים וחילונים מתנועת "בואו" שהתכנסה כדי לנסות לגשר על סוגיית גיוס החרדים לצה"ל, ולייצר מתווה שירות משותף. לאחר תחילת המפגש הגיעה למקום קבוצת חרדים קיצונית שפוצצה את הכנס.
ח"כ דן אילוז (הליכוד) שהיה בדרכו לכנס אך לבסוף לא הגיע אחרי שפוצץ אמר: "לא נירתע מקומץ קיצונים. הגיעה העת לשותפות אמיתית בין כלל המגזרים. זה אפשרי. אחים אנחנו ואם נעמוד ביחד בקרב - אין כוח בעולם שיוכל לפגוע בנו. בלי השותפות של אחינו החרדים, לצערי לא נוכל לעמוד מול האתגרים הגדולים שמולנו כי חסרים לנו חיילים. לאחיי החרדים אני אומר- הוקיעו את הקומץ הזה מקרביכם ובואו לשותפות אמיתית בין כל עם ישראל".
פורסם לראשונה: 23:07, 11.09.24