בהגרלת הלוטו האחרונה, שנערכה במוצאי שבת, הפרס הגבוה ביותר היה 6 מיליון שקלים. אדם אחד ניחש נכונה את ששת המספרים וגם את "המספר החזק" - אבל הוא זכה "רק" בחמישה מיליון שקלים.
הסיבה: באופן כמעט חסר תקדים הפרס הגבוה ביותר היה הפרס השני ולא הפרס הראשון. למעשה, המספר החזק שבו המנחש פגע באופן מדויק - המספר 7 - הפחית מיליון שקלים מסכום הזכייה שלו, אם לא היה מנחש את אותו מספר.
צפו בהגרלת הלוטו בשבת

המספרים שעלו בגורל היו 10, 12, 14, 27, 28 ו-31. השאלה כעת היא האם צפוי קרב משפטי, שבו הזוכה - האלמוני כמובן, שניחש נכונה את כולם וגם את המספר החזק - ידרוש לקבל את סכום הפרס הגבוה יותר, ולא את זה שאותו הוא אמור לקבל לפי אתר הלוטו.
האנומליה הנדירה הזו אירעה בגלל שסכום הפרסים בהגרלת הלוטו נקבע בצורה שונה עבור הפרס הראשון והפרס השני. בהגרלה שלפני כן היה מנחש אחד של הפרס הראשון שזכה ב-15 מיליון שקלים, והתוצאה הייתה ירידת הסכום לחמישה מיליון.
מנגד, בפרס השני - ניחוש שישה מספרים בלי המספר החזק - איש לא זכה כבר שמונה הגרלות ברצף, והוא עלה בעקביות מ-750 אלף שקלים עד 6 מיליון.
2 צפייה בגלריה
תוצאות הגרלת הלוטו בשבת
תוצאות הגרלת הלוטו בשבת
אדם אחד ניחש את כל המספרים ואת המספר החזק - ויזכה ב-5 מיליון
2 צפייה בגלריה
תוצאות הגרלת הלוטו בשבת
תוצאות הגרלת הלוטו בשבת
שחור על גבי לבן: הפרס השני היה גבוה יותר בהגרלה בשבת
גם בהגרלה הבאה, ביום שלישי בערב, צפוי מקרה נדיר שכזה - והפעם הפער יהיה אפילו גדול יותר. הפרס הראשון בהגרלה הבאה עומד על חמישה מיליון, ואילו הפרס השני על 6.75 מיליון שקלים.
סיכויי הזכייה בפרס הראשון נמוכים כמובן בהרבה מהסיכוי לזכות בפרס השני - שגם הוא כמובן קרוב לאפסי. ההסתברות לניחוש נכון את ששת המספרים והמספר החזק היא 1 ליותר מ-16 מיליון (16,273,488 ליתר דיוק) לעומת 1 ל-2,712,248 לזכייה בפרס השני (6 מספרים ללא המספר החזק).
למעשה, מדובר בסיכויי זכייה נמוכים פי 6 (עקב העובדה שהמספר החזק הוא מ-1 עד 7) - אבל גם בשבת האחרונה וגם בזו שהתקיימה ב-1 ביוני זה קרה, כשהפעם האחרונה שבה ניחשו נכונה את הפרס השני ולא את הראשון הייתה בהגרלה שלפני כן, ב-28 במאי.