שר הפנים משה ארבל החליט לקיים את הבחירות בקריית שמונה ובשלומי בחודש פברואר בשנה הבאה. כך נודע ל-ynet. אם התאריך יישאר על כנו - 18 בפברואר - מדובר בהפרש של כשנה ממועד הבחירות לרשויות המקומיות ברוב שאר הארץ - אחרי שאלה התקיימו בחודש פברואר האחרון.
1 צפייה בגלריה
(צילום: אבי רוקח)
בחודש שעבר הודיע ארבל כי הבחירות ביישובים המפונים יתקיימו ב-19 בנובמבר, בעוד פחות משלושה חודשים. את קריית שמונה ושלומי החריג מההחלטה - מאחר שתושבים עדיין לא חזרו אל היישובים - וקבע כי תאריך הבחירות ביישובים ייקבע בהתאם להתפתחויות. בהחלטתו על קיום הבחירות ביישובים המפונים בנובמבר אמר ארבל כי "עלינו להימנע ככל הניתן מדחיית הבחירות בשל פעולת האויב ולשמור על מרקם החיים והאופי הדמוקרטי של השלטון המקומי".
הבחירות לרשויות המקומיות, נזכיר, נערכו ב-27 בפברואר, למעט ברשויות שבעוטף או סמוכות לגבול הצפון שתושביהן פונו מבתיהם בעקבות המלחמה. הבחירות נועדו להיערך ב-31 באוקטובר 2023 ב-253 רשויות מקומיות, אך בשל פרוץ המלחמה אישרה הכנסת את דחיית הבחירות ל-30 בינואר 2024. בהמשך אישרה הממשלה דחייה נוספת של הבחירות ב-239 רשויות ל-27 בפברואר 2024 בשל מספר גבוה של מועמדים המשרתים במילואים.
אף שמועד הבחירות נקבע לפברואר, לפי שעה לא ברור מתי יחזרו תושבי קריית שמונה ושלומי ליישובים. גם בימים אלה ממשיך חיזבאללה לטווח את היישובים הללו ברקטות וטילי נ"ט מדי יום.