משיכת כספי הסחיטה

קצין צה"ל שמתגורר בצפון הארץ נסחט במשך תקופה ארוכה לאחר שנרשם באפליקציית היכרויות. המשטרה עצרה חשוד בן 23 במעורבות במעשה, ובימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום בגין סחיטה וקשירת קשר לביצוע פשע.
2 צפייה בגלריה
קצין צה"ל נסחט על ידי גורמים דרך אפליקציית היכרויות
קצין צה"ל נסחט על ידי גורמים דרך אפליקציית היכרויות
תיעוד הוצאת הכספים
הקצין התלונן לפני כמה שבועות שאדם שאינו מכיר סחט אותו באמצעות הטלגרם, והצליח להוציא ממנו כבר כ-36 אלף שקלים.
"זה היה אתגר גדול, לא היה לנו קצה חוט. אין שמות ואין מידע, כל הכסף הועבר בדרך אנונימית", סיפר רב-פקד חיים סיבוני, ראש מחלק פשעים במשטרת עפולה. מתלונת הקצין עלה כי לפני חודשיים הוא נרשם באפליקציית ההיכרויות, וכשהתבקש להזדהות הוא שלח צילום מסך של תעודת הקצין שלו.
"זמן קצר לאחר שליחת צילום התעודה, הוא התחיל לקבל שיחות איום עם דרישת כספים. הוא קיבל דרישת תשלום בנייד שלו ממספר טלפון לא מוכר, ובכל פעם העביר קוד. הסוחטים היו מגיעים עם הקוד לכספומט ומשכו בכל פעם סכום אחר", סיפר רפ"ק סיבוני.
2 צפייה בגלריה
קצין צה"ל נסחט על ידי גורמים דרך אפליקציית היכרויות
קצין צה"ל נסחט על ידי גורמים דרך אפליקציית היכרויות
גם חולצת החשוד אותרה בביתו
בעקבות עבודה טכנולוגית, הצליחו במשטרה לאתר כי הסוחט משתמש במכשיר טוקמן ומעביר דרכו את ההוראות לנסחט. לאחר שש משיכות באמצעות הכספומט, רף הסחיטה הועלה והקצין נדרש לשלם 30 אלף שקל במזומן. החשוד שלח לקצין נהג מונית, שלקח את הכסף ומסר אותו לאדם אחר בנקודת מפגש בכפר קאסם.
חוקרי המשטרה הצליחו לאתר צילומים של החשוד מושך כספים בכספומט והגיעו לביתו בגליל המערבי. הוא נעצר ובחיפוש בביתו נמצאו מכשיר הטוקמן, סים וגם חולצה שאותה לבש בזמן משיכת הכסף. במקביל נעצרו עוד שני חשודים במעורבות בסחיטה, אך הם שוחררו.
"הקצין לא זכה להכיר ולו בחורה אחת דרך האפליקציה, וחשוב לציין שלא שלח תמונת עירום שלו ולא שום חומר מביך למעט צילום של תעודת הקצין", סיכם רפ"ק סיבוני. "אנו מעריכים שמדובר באפליקציה שנועדה לסחוט גברים תמימים".
עו"ד ארז מושקוביץ, שמייצג את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר בתגובה: "מדובר בבחור צעיר ללא עבר פלילי. טרם הוגש נגדו כתב אישום ולכן טרם התקבלו חומרי החקירה, הוא מכחיש את המיוחס לו".