2 צפייה בגלריה
רונן בר ואבו מאזן
רונן בר ואבו מאזן
רונן בר ואבו מאזן
(צילום: יאיר שגיא, רויטרס)
ראש השב"כ החדש רונן בר נפגש בשבוע שעבר בחשאי עם אבו מאזן ברמאללה. זו הייתה הפגישה הראשונה ביניהם מאז נכנס בר לתפקידו בחודש שעבר.
באופן רשמי הוגדרה הפגישה כפגישת היכרות - אך השניים שוחחו על שורת נושאים, כולל המצב הכלכלי הקשה של הרשות והתיאום הביטחוני.
2 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ ואבו מאזן ברמאללה
ניצן הורוביץ ואבו מאזן ברמאללה
פגישת ניצן הורוביץ ואבו מאזן בחודש שעבר
(צילום: לשכת יו"ר מרצ)
יו"ר הרשות הפלסטינית נפגש בסוף חודש אוגוסט האחרון עם שר הביטחון בני גנץ. בפגישה דנו השניים בצעדים לחיזוק הרשות הפלסטינית אל מול ארגוני הטרור. היה זה המפגש הרשמי הראשון של בכיר בממשלה עם יו"ר הרשות הפלסטינית מאז 2010. מלשכתו של גנץ נמסר כי השניים דנו בנושאים מדיניים-ביטחוניים, אזרחיים וכלכליים, וכי גנץ אמר לאבו מאזן שישראל נכונה לצעדים שיחזקו את כלכלת הרשות הפלסטינית.
כחודש לאחר מכן נפגש אבו מאזן עם בכירי מרצ - השרים ניצן הורוביץ ועיסאווי פריג' וחברת הכנסת מיכל רוזין. אבו מאזן ביקש מאנשי מרצ להעביר לראש הממשלה נפתלי בנט ולשרת הפנים איילת שקד כי הוא מעוניין לפגוש אותם. "יש לכם שרה בשם שקד. תגידו לה שאני רוצה לפגוש אותה", אמר אבו מאזן. "אני רוצה לראות את כולם, לא רק את החברים שלי. יכול להיות שנסכים על אחוז אחד, יכול להיות שעל כלום, אבל נדבר. זו הזמנה פתוחה".
שרת הפנים הגיבה לדבריו ואמרה: "לא יקרה. ‏לא אפגש עם מכחיש שואה שתובע את חיילי צה"ל בהאג ומשלם לרוצחי יהודים". גם בנט עצמו מסרב לפגוש את אבו מאזן.