המשטרה עדיין לא קבעה באופן רשמי אם הדריסה בגלילות, שממנה נהרג בצהריים (ראשון) אדם שמותו נקבע בבית החולים איכילוב, היא פיגוע או לא. גופתו של הנהג הפוגע, ראמי נאסראללה מקלנסווה, הועברה לנתיחה במכון לרפואה משפטית כדי לבחון אם עבר אירוע לבבי בזמן הפגיעה בעשרות בני אדם.
זירת הדריסה בגלילות
(צילום: טל שחר, דוברות מד"א)

בינתיים, גורמים במשטרה דחו את הטענות לפיהן הנהג החזיק בנשק כלשהו - או סכין, חרף העדויות שהשמיעו חלק מעדי הראייה בזירה. במשטרה בודקים גם את ה"הקופסה השחורה" של המשאית, שבה נסע הנהג שלו לפי גורם בארגון עבר של כ-70 הרשעות תעבורה.
זהותו של ההרוג, שמותו נקבע מוקדם יותר, לא פורסמה לפי שעה. מלבדו נפגעו עוד 36 בני אדם באורחים שונים. המשטרה מסרה בצהריים, ארבע שעות לאחר התקרית, כי "חקירת האירוע הוטלה על היחידה המרכזית במחוז תל אביב, וכלל כיווני החקירה נבדקים - בדגש לחשד כי האירוע הינו פיגוע פח"ע".
רבים מהפצועים הם גמלאים שהיו בטיול, ובסך הכול שישה נפצעו באורח קשה. בתחנת האוטובוס נפגע מהמשאית אוטובוס של אגד היסעים, ובו היו פנסיונרים של בנק מזרחי-טפחות, רבים מהם כבר ירדו מהאוטובוס בעת הפגיעה.
בן גביר בזירה
(צילום: ליאור שרון)

1 צפייה בגלריה
פיגוע פגיעת משאית בתחנת אוטובוס בסמוך לבסיס מחנה חיים הרצוג - בה"ד 15
פיגוע פגיעת משאית בתחנת אוטובוס בסמוך לבסיס מחנה חיים הרצוג - בה"ד 15
המשאית שבה נהג ראמי נאסראללה
(צילום: טל שחר)
אברהם זוהר, שהיה במקום במסגרת טיול הגמלאים, סיפר: "איך שעצרנו והתחלנו לרדת שמענו בום. הסתובבתי וראיתי אנשים עפים. אשתי עפה והשתטחה על הרצפה כי היא חשבה שזה פיגוע של פיצוץ. הרמתי אותה, התחלתי להתקדם קדימה. חזרתי כי הייתה ערימה של אנשים והתחלנו להוציא אותם אחד-אחד, הוצאנו אותם כמו בפינצטה. מראות לא קלים, אבל לא הייתה ברירה. נהג המשאית היה לכוד בפנים, אמרו לשוטרים ואז שמעתי 3-2 יריות והבנתי שחיסלו אותו".
זוהר סיפר שהשוטרים אמרו להם שמדובר בפיגוע. "לא הבנו שזה פיגוע. באו שוטרים ואמרו שכנראה זה פיגוע. השוטר שאל איפה נהג המשאית. אמרתי לו שהוא תקוע בקבינה. הוא עלה לשם והתחיל לדבר איתו, הנהג התחיל לזוז ואז שמעתי יריות".
שוקי גרין, עד ראייה אחר, תיאר כי שמע עדויות על הימצאות סכין בידי הנהג - אבל לא ראה בעצמו. "כשהודיעו לנו לרדת מהאוטובוס, אשתי ואני ירדנו מהדלת הראשונה וזכינו בחיים", אמר. "מי שירד בדלת האמצעית נפגע מהמשאית, אנחנו לא ידענו שזה פיגוע. היו מי שאמרו שהנהג החזיק בסכין, אני לא ראיתי. חשבתי שנפל טיל כי היה אבק וברזלים ואבנים עפו באוויר. רצתי ונפלתי מספר פעמים".
קרוביו של הנהג נאסראללה אמרו שאין מדובר בפיגוע. "זה לא היה פיגוע", אמר מחמוד נאסראללה, אחיו של ראמי. "לאח שלי יש מחלה והוא לא עושה דברים כאלה. הוא בן אדם פשוט שהולך להתפרנס וחוזר הביתה. אין לו שום קשר לדברים האלה, לא מקרוב ולא מרחוק. כנראה הוא קיבל התקף לב או קרה לו משהו, יש לו רקע של מחלות. הוא נשוי ויש לו חמישה ילדים. אנחנו רוצים שיחזירו לנו את הגופה. הוא בן אדם רגיל שהלך להביא פרנסה לילדים שלו, יכולים לבדוק את זה. זו תאונה רגילה, בחיים שלו הוא לא עשה רע לאף אחד".