דובר צה"ל התיר הבוקר (ראשון) לפרסום כי סרן (במיל') איתן קופלוביץ, בן 28 מירושלים, ורס"ב (במיל') אילון ויס, בן 49 מפסגות, נפלו בקרב בצפון רצועת עזה. השניים היו לוחמים בגדוד 129 שבחטיבה 8, והם נהרגו בפיצוץ מטען על טנק בעיר עזה.
יום הולדת בבסיס לסרן (מיל') איתן קופלוביץ ז"ל

5 צפייה בגלריה
סרן (מיל׳) איתן קופלוביץ ז"ל, רס״ב (מיל׳) אילון ויס ז"ל
סרן (מיל׳) איתן קופלוביץ ז"ל, רס״ב (מיל׳) אילון ויס ז"ל
סרן (מיל׳) איתן קופלוביץ ז"ל ורס"ב (מיל׳) אילון ויס נפלו בקרב בצפון הרצועה
(צילום: דובר צה"ל)
במהלך הקרב נפצעו באורח קשה שני לוחמים נוספים מהגדוד. "הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ומשפחותיהם עודכנו", מסר דובר צה"ל.
אילון ויס הותיר אחריו אישה, שבעה ילדים ונכדה. המועצה האזורית בנימין ספדה לו, ומסרה כי "אילון התנדב למילואים ושירת מאז שמחת תורה כלוחם שריון. הוא איש חינוך ומעמודי התווך של קהילת פסגות".
5 צפייה בגלריה
רס"ב (מיל') אילון ויס ז"ל ונכדתו יהב
רס"ב (מיל') אילון ויס ז"ל ונכדתו יהב
רס"ב (מיל') אילון ויס ז"ל ונכדתו יהב
(צילום: ירון ברנר)

ישראל גנץ, ראש המועצה האזורית בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, הוסיף כי "אילון חבר ושכן אהוב. מעמודי התווך של קהילת פסגות, בנה עם נטע רעייתו משפחה לתפארת. מחנך ואיש דגול. מאז שמחת תורה הוא בשירות מילואים כמתנדב". לדבריו, "בעוד חצי שנה ימלאו לו 50 - והוא לחם כשריונר כמו בחור צעיר. לפני כשבועיים חיתן את בתו רחלי ובעוד שלושה שבועות תתחתן הבת הודיה.
"אין מילים בשעה הגדולה והקשה הזו", הוסיף גנץ. "אנחנו כאן בפסגות ובבנימין נזכור את דרכו ומורשתו. נפילתו של אילון עם שאר הלוחמים הגיבורים מחייבת אותנו לדבוק בניצחון למענו הם מסרו את נפשם".
ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון, ספד לוויס גם כן, ואמר כי "אילון, בנם של גיורא ובת-שבע ויס מבית אל נפל בלחימה בעזה. הלב מתקשה להכיל את האובדן הקשה. אילון גדל ביישוב, בנם של ותיקי היישוב ומקימיו. הוא איש אהוב וחבר יקר לכל סובביו". הוא הוסיף: "אילון לחם בגבורה ולא ויתר עד הרגע האחרון. הותיר אחריו אישה ו-7 ילדים. ליבנו עם משפחתו עם היוודעה הבשורה הקשה. 'ייוודע בגויים לעינינו נקמת דם עבדיך השפוך'".
5 צפייה בגלריה
סרן (מיל') איתן קופלוביץ ז"ל ורס"ב (מיל') אילון ויס ז"ל
סרן (מיל') איתן קופלוביץ ז"ל ורס"ב (מיל') אילון ויס ז"ל
סרן (מיל') איתן קופלוביץ ז"ל ורס"ב (מיל') אילון ויס ז"ל במילואים בגבול הצפון, לפני כמה חודשים
איתן קופלוביץ גדל והתחנך בהושעיה שבעמק יזרעאל. הוא הותיר אחריו את אשתו יעל ובנו התינוק בועז, בן 8 חודשים בלבד, וכן זוג הורים ו-5 אחים ואחיות. קופלוביץ הוא בוגר הישיבה התיכונית שבשדה יעקב, היה בישיבת הסדר בעתניאל והתגייס למסלול שריון. "מצטיין בכל קורס ובכל שלב שעבר, בלט במנהיגות ובהובלה שקטה ורגועה, תמיד מפקדיו וחניכיו ידעו שניתן לסמוך עליו, הקרין סמכותיות הכי שקטה שיש", סיפר הדוד בנצי קופלוביץ, תושב הושעיה.
אחרי שהשתחרר מהקבע התחיל ללמוד משפטים באוניברסיטה העברית. "גם שם הצטיין, היה בימים אלה לקראת תחילת ההתמחות", הוסיף דודו. "כמו שאנו מכירים אותו היה מתקבל לכל המקומות אליהם ניגש. מיד אחרי ההבדלה התדפקו על דלתותינו מודיעי הנפגעים וזו בשורת איוב שאיש לא מצפה לה, רבים מבני משפחתנו נמצאים בשעה זו בלב הלחימה בחזית בדרום ובצפון ואיתן הוא הטוב שבהם".
5 צפייה בגלריה
סרן (מיל') איתן קופלוביץ ז"ל עם משפחתו
סרן (מיל') איתן קופלוביץ ז"ל עם משפחתו
סרן איתן ז"ל עם אשתו יעל ובנו התינוק בועז, בן ה-8 חודשים
(באדיבות המשפחה)
5 צפייה בגלריה
סרן (מיל') איתן קופלוביץ ז"ל עם משפחתו
סרן (מיל') איתן קופלוביץ ז"ל עם משפחתו
(באדיבות המשפחה)
גולן, דוד נוסף של איתן, ספד לו: "אבדה נוראית, קסם של בחור. הוא נועד להנהיג. עם ישראל איבד יהלום יקר שנועד לגדולות, שאף תמיד למצוינות וגם הגיע, יחד עם ענווה שאפיינה אותו".
לפני ארבעה חודשים, בעת שירות המילואים, חגגו לו החברים לבסיס יום הולדת. "היינו פה כמעט חודש מאוד משמעותי ואינטנסיבי. כל פעם אני מרים את הראש ואומר 'אין סיבה שזה יעבוד', שאנשים יבואו ויהיו רתומים. אבל זה ממש עובד וזה משמח אותי, למרות שהייתי מעדיף להיות עם אנשים אחרים ביום הולדת שלי", אמר איתן בבדיחות בסרטון, שמשפחתו אישרה לפרסם הבוקר.
מאיר קופלוביץ, בן דודו של איתן, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "כשהייתי קטן שאלתי את אמא מי לדעתה, מכל בני הדודים, הוא הכי טוב. שנינו יחד ענינו שאתה. לכן, כשהיא הודיעה לי אתמול שנהרגת, עניתי לה: 'לא מפתיע'. אתמול קיבלתי הוכחה שצדקתי. היית הטוב שבטובים והצנוע שבהם. סרן איתן קופלוביץ ז"ל, מצדיע לך ואוהב אותך בן דוד יקר, וכבר מתגעגע...".