על רקע הדיון של מועצת הביטחון בדו"ח המיוחד על האלימות המינית במהלך טבח ה-7 באוקטובר, תוקף שר החוץ ישראל כץ את מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, וטוען כי הוא אדיש לנושא.
במכתב חריף ששלח ערב הדיון הוא כותב: "התגובה שלך לזוועות שביצעו מחבלי החמאס היא בלתי מתקבלת על הדעת. האדישות שהפגנת כלפי הדו"ח על האלימות המינית שביצעו מחבלי החמאס, דו"ח שנכתב באומץ רב, מאכזבת. חוסר הנכונות שלך להוביל עמדה בינלאומית נחרצת נגד הזוועות הללו, מעידה על הטיה ברורה. אם הקורבנות לא היו יהודים או ישראלים, היינו רואים מצידך תגובה נחרצת הרבה יותר. אונר"א, תחת הפיקוח שלך, הייתה מעורבת בטבח. אלפים מעובדי הארגון היו נגועים בפעילות הטרור של חמאס".
2 צפייה בגלריה
ישראל כץ עם שגריר ברזיל בישראל ו מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש
ישראל כץ עם שגריר ברזיל בישראל ו מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש
ישראל כץ ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש
(צילום: AHMAD GHARABLI / AFP, Spencer Platt/Getty Images)
עוד נכתב: "כהונתך באו"ם תיזכר בגלל הקטנת מעמדו של הארגון לשפל של כל הזמנים, מה שאפשר לו להפוך למוקד של אנטישמיות והסתה אנטי-ישראלית. כדי להבטיח צדק ולשמור על זכויות אדם, עליך לפעול לשחרור מיידי וללא תנאי של כל האנשים שנחטפו על ידי חמאס".
מוקדם יותר היום קרא מזכ"ל האו"ם גוטרש להפסקת אש הומניטרית: "לאחרונה נכנסנו לחודש השישי מאז החלו פיגועי הטרור של חמאס בישראל וההסתערות הישראלית הקטסטרופלית על עזה. הפנייה החזקה ביותר שלי היום היא לכבד את רוח הרמדאן על ידי השתקת הרובים - והסרת כל המכשולים כדי להבטיח אספקת סיוע מציל חיים במהירות ובקנה מידה מסיבי הנדרש. במקביל - וברוח הרמדאן של חמלה - אני קורא לשחרור מיידי של כל בני הערובה. היינו עדים חודש אחר חודש להרג והרס אזרחים ברמה חסרת תקדים בכל שנותי כמזכ"ל. בינתיים, הקלות מצילות חיים לפלסטינים בעזה מגיעות בטפטוף - אם בכלל יגיעו. המשפט ההומניטרי הבינלאומי מתרסק. ותקיפה ישראלית מאוימת על רפיח עלולה להפיל את תושבי עזה למעגל עמוק עוד יותר של גיהנום".
2 צפייה בגלריה
מועצת הביטחון של האו״ם
מועצת הביטחון של האו״ם
מועצת הביטחון של האו"ם. דיון מיוחד על דוח הפגיעות המיניות
(צילום: EPA/EDUARDO MUNOZ)
בהמשך אמר: "במשך חודשים פנו מנהיגים להפסקת אש הומניטארית מיידית ולשחרור מיידי של כל בני הערובה. אבל הקריאות המשכנעות ביותר הגיעו ממשפחותיהם של קורבנות המלחמה הזו. לעולם לא אשכח את הפגישות שלי איתם -- והם עמדו על הדוכן הזה ופנו אליכם -- מאוחדים באומץ מדהים ובכאב בלתי נתפס. משפחות בני ערובה ישראליות שחלקו את הייסורים והייסורים שלהן - והתחננו לשחרור מיידי של יקיריהם. ומשפחות פלסטיניות שחלקו עדויות קורעות לב של בני משפחה שנהרגו בהפצצות ישראליות - והתחננו להפסקת אש מיידית. עלינו לשמוע ולהקשיב לקולות הללו".