איך נראים שבעה שבועות בשבי חמאס? 13 החטופים ששוחררו אתמול מהשבי ברצועת עזה החלו לספר לקרוביהם - וגם לאנשי צה"ל - על שעבר עליהם בימים הקשים מאז הטבח ב-7 באוקטובר.
(צילום: טל אזולאי)

בריאיון ל-ynet סיפרה מירב רביב, קרובת משפחתם של הילד אוהד מונדר, אמו קרן מונדר והסבתא רותי מונדר על שתיארו מאז שחזרו אתמול לשטח ישראל.
"לא עינו אותם או התעללו בהם, אבל היו ימים שלא היה אוכל ולפעמים היה צריך לחכות שעה וחצי-שעתיים מהרגע שאתה מבקש ללכת לשירותים ועד שנותנים לך", אמרה מירב. לדבריה, הם ישנו על ספסלים, לא על מיטות.
היא סיפרה כי "בהתחלה המחבלים לקחו אותם לעזה בסוג של קלאב קאר, לא את שלושתם ביחד. הם גם העבירו אותם מדי פעם ממקום למקום".
מסיבת העיתונאים של הגרי
(צילום: דובר צה"ל )

רגע ההגעה לחצרים, אמש
(צילום: עומר מירון, לע״מ)

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר במסיבת העיתונאים הערב כי "כל משוחררת וכל משוחרר אנחנו פוגשים ואוספים ממנו את כל המידע. כל אחד מהם הוא עולם ומלואו, יש לו גם זיכרון משלו, ולכן אנחנו מכל אחד לוקחים מה שהוא ראה, מה שהוא זוכר. לא נעדכן פה עכשיו על מה שלמדנו".
הערב פרסם מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה, באמצעות לשכת העיתונות הממשלתית, סרטון רשמי ראשון של שחרור 13 החטופים אמש, עם הגעתם לבסיס חצרים - ותמונה שבה נראות האחיות אביב ורז אשר, ששוחררו עם דורון, על ידי החיילות.