זירת הטבח במעון הילדים בתאילנד
(צילום: רויטרס)

משטרת תאילנד עדכנה אחר הצהריים (יום ה') כי לפחות 38 בני אדם נרצחו על ידי שוטר לשעבר במסע הרג שהחל במעון לילדים בצפון-מזרח המדינה, במחוז לונג בואה למפו. בין קורבנותיו לפחות 24 ילדים, בהם גם בנו שלו, ולפחות 11 מבוגרים. לפחות 12 בני אדם נוספים נפצעו. בתמונות קשות שהופצו מהזירה נראו גופות רבות מוטלות על רצפת המעון.
הרוצח, שלפי הדיווחים פתח באש וגם דקר בסכין את קורבנותיו, נכנס למעון הילדים בסביבות השעה 12:30 לפי השעון המקומי, ורצח בפנים 19 ילדים ושלוש ילדות. חלקם היו פעוטות בני שנתיים עד שלוש בלבד. עוד שני מבוגרים נהרגו בתוך המעון. רוב הילדים במעון, כך מסרה המשטרה, נדקרו ולא נורו.
7 צפייה בגלריה
חשוד ירי ב תאילנד שבו נהרגו עשרות בני אדם במעון לילדים בצפון המדינה
חשוד ירי ב תאילנד שבו נהרגו עשרות בני אדם במעון לילדים בצפון המדינה
הרוצח שטבח בילדים, וגופות הקורבנות מוטלות על רצפת המעון בתאילנד
7 צפייה בגלריה
קורבנות שנהרגו ב ירי ב צפון תאילנד
קורבנות שנהרגו ב ירי ב צפון תאילנד
"פרץ לתוך חדר נעול ודקר ילדים שישנו". זירת הרצח
7 צפייה בגלריה
המעון בתאילנד
המעון בתאילנד
המעון שבו אירע הטבח בתאילנד
( צילום: AFP / THAI PBS via AFPTV)
בהמשך, כך מסרו הרשויות, ברח הרוצח ממעון הילדים בטנדר ולפי הדיווחים ירה במהלך מנוסתו לעבר עוברי אורח ודרס כמה מהם. הוא חזר לביתו, שם רצח גם את אשתו ובנו הקטן. בסוכנות הידיעות AP מציינים כי מחוץ למעון נרצחו על ידו עוד מספר מבוגרים.
בתקשורת המקומית זוהה הרוצח בשם פניה קמראב, בן 34 שפוטר מעבודתו במשטרה בשנה שעברה אחרי שנעצר כיוון שנתפס עם סם מסוג מתאמפטמין (מת'). על פי המשטרה, לפני שפתח באש במעון הילדים התייצב הרוצח לדיון בעניינו בבית משפט מקומי, וכשהגיע למעון נראה היה "עצבני" כיוון שלא מצא שם את בנו.
ג'ידפה בונסום, פקידה במחוז המקומי שבו אירע הטבח הנוראי, אמרה בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס כי כ-30 ילדים היו במעון כשהרוצח נכנס פנימה. לדבריה החשוד ירה תחילה בארבעה או חמישה אנשי צוות - כולל אישה שהייתה בחודש השמיני להריונה. "אנשים חשבו בהתחלה שאלו זיקוקים", אמרה. ג'ידפה הוסיפה כי בהמשך הרוצח פרץ לתוך חדר נעול שבו ישנו ילדים. לדבריה הוא רצח אותם בסכין.
7 צפייה בגלריה
פינוי פצועים בתאילנד
פינוי פצועים בתאילנד
פינוי הפצועים ממסע הרצח במחוז לונג בואה למפו
( צילום: AFP / THAI PBS via AFPTV)
7 צפייה בגלריה
המעון בתאילנד
המעון בתאילנד
( צילום: רויטרס/TPBS)
7 צפייה בגלריה
המעון בתאילנד
המעון בתאילנד
קהל שהתאסף מחוץ לזירת הטבח, הבוקר
( צילום: רויטרס/Sakdipat Boonsom)
לפני שנודע על מות החשוד ניהלו הרשויות מצוד אחריו, ודובר מטעם ממשלת תאילנד מסר כי ראש הממשלה פריות צ'אן-אוצ'ה הורה לכלל רשויות אכיפת החוק לקחת חלק במאמצים ללכוד אותו. הרשויות הזהירו כי הוא חמוש ומסוכן, וכי ברשותו היו רובה, אקדח וסכין. ראש הממשלה פרסם בהמשך הודעה שבה הביע "הלם" מהתקרית ומסר כי הורה לטפל בדחיפות בפצועים.
אירועי ירי המוני נדירים בתאילנד, אבל היא כבר חוותה בעבר אירועים שכאלה. הבולט שבהם היה ב-2020, אז חייל שזעם אחרי שהתעמת עם מפקדו יצא למסע הרג בעיר קוראט, ובו רצח 29 בני אדם ופצע 57 נוספים, בארבע זירות ירי שונות. מסע ההרג שלו נמשך 17 שעות, ובסיומו הוא חוסל על ידי כוחות הביטחון. בתקרית נוספת, בספטמבר האחרון, חייל פתח באש בבסיס צבאי בבנגקוק, ורצח שני בני אדם.
פורסם לראשונה: 10:51, 06.10.22