עוה"ד של המתלוננות: "התיקים נסגרו ללא מיצוי החקירה"
(צילום: בראל אפרים)

כמעט תשע שנים לאחר שנסגר נגדו התיק בפרשת "משחקי חברה" מחוסר ראיות, החל הבוקר (שלישי) העימות בין הזמר אייל גולן לשתי המתלוננות נגדו, ט' ו-נ', במשרדי היחידה המרכזית של משטרת מחוז תל אביב, אליהם הגיע הזמר דרך כניסה אחורית במקום דרך השער הראשי, שם נמצאות מפגינות רבות שבאו לתמוך במתלוננות, לצד קבוצה של תומכיו. במקביל, מקורבי הזמר שלחו חבר של גולן שדומה לו לכניסה לתחנה.
5 צפייה בגלריה
המתלוננות בכניסה לתנת המשטרה
המתלוננות בכניסה לתנת המשטרה
המתלוננות בכניסה לתנת המשטרה
5 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה באייל גולן מול הפגנה נגדו
הפגנת תמיכה באייל גולן מול הפגנה נגדו
הכניסה למשרדי המשטרה, בין הפגנות תמיכה במתלוננות ותמיכה בגולן
(צילום: מוטי קמחי)
(צילום: ניצן דרור, משי בן עמי)

העימות בין גולן למתלוננות, שהיו בנות 17 ו-18 בזמן הפרשה, צפוי להיערך מול כל אחת בנפרד. העימות עם ט' הסתיים, ובקרוב צפוי להתחיל העימות עם נ'. לדברי ט' ו-נ', הפעם הן באות מוכנות היטב מבחינה נפשית לחקירה, לאחר שב-2013 הגיעו מפוחדות וללא כל תמיכה מול חוקרי המשטרה, שלא הפסיקו להטיח בהן אזהרות מפני תלונות שווא. במהלך העימות הקרוב, ולפי החוק לנפגעי עבירה, השתיים יהיו מלוות באדם נוסף שתפקידו לתמוך בהן מבחינה נפשית. "הזמן שלנו בפרשה הגיע", אמרה אחת מהמתלוננות.
מרים שלר, מנכ"לית מרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית בתל אביב, מסרה כי הברחת הזמן דרך כניסה אחורית "זה עוד סימפטום ליחס המועדף שמקבל גולן על ידי המשטרה, ששוב נותנת לו יחס VIP, בעוד המתלוננות בחרו לצעוד בגאווה דרך השביל שהמשטרה סידרה בין שתי קבוצות המפגינים". לצד שלר עמדו מפגינים שתמכו במתלוננות וצעקו ״אתן לא לבד. בושה לאייל גולן".
אפרת אוקנין, מעריצה שבאה לתמוך באייל גולן סיפרה כי "תשע שנים שופכים את דמו, המשטרה סגרה את החקירה. שיבואו עם עובדות לא עם סיסמאות". מעריצה נוספת סיפרה כי "באנו כנשים לומר די, ושלא ידברו בשמנו".
ט' אחרי העימות עם גולן
(צילום: אימפקט)

5 צפייה בגלריה
חבר של אייל גולן שנראה כמוהו
חבר של אייל גולן שנראה כמוהו
הכפיל של גולן
(צילום: ניצן דרור)
בחודש אוגוסט האחרון, נערך עימות בין נ' לבין כדורגלן לשעבר שמקורב לגולן ומעולם לא נחקר בפרשה. בתום העימות, שארך כשלוש שעות, אמרה נ' בצאתה כי "אני מרגישה עכשיו הקלה ושלמה לשבת מול מי שפגע בי".
לפני כשנה הודיעו שתי הצעירות כי "החלטנו להחזיר מלחמה על השם הטוב שלנו ולחדש את התלונה". השתיים העידו מחדש בפרשה ובעקבות עדותן המחודשת הורתה הפרקליטות לבצע השלמות חקירה, שבמהלכן נחקרו מקורבים נוספים לזמר. במסגרת התלונה המחודשת התלוננו הצעירות נגד 10 אנשים ששמם עלה בחקירה, אך מעולם לא נחקרו עד לתחילת השלמות החקירה. בעקבות תלונתן האחרונה, גולן נחקר באזהרה בחשד שהורה להן לקיים יחסי מין עם חבריו, ונחקרו חשדות שלא נבדקו כלל בחקירת הפרשה המקורית.
לפי המתלוננות ועורכות דינן אושרת קירמה וגליה שמילוביץ', גולן ניצל את רצונן להיות בקרבתו ואת חולשתן, מעמדן החברתי הנמוך והמצב המשפחתי והכלכלי שבו היו. הן טוענות כי הזמר אפשר להן להתקרב למעגל הקרוב אליו, ואז הורה להן לקיים יחסי מין עם חבריו. לדברי אחת המתלוננות, גולן אמר לה באחד המפגשים "תעשי לחבר שלי מה שעשית לי". בנוסף, השתיים טוענות כי יש בידיהן מידע המעלה חשד שאחד ממקורביו של גולן מחזיק בסרטון המתעד אותן בזמן אחד המפגשים עם הזמר וחבריו ב-2013.
5 צפייה בגלריה
הפגנה נגד אייל גולן
הפגנה נגד אייל גולן
הפגנה התמיכה במתלוננות
(צילום: מוטי קמחי)
5 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה באייל גולן
הפגנת תמיכה באייל גולן
הפגנת התמיכה בגולן
(צילום: מוטי קמחי)
במהלך החקירה ב-2013 הכחיש גולן את כל הטענות של שתי המתלוננות ולמעשה מאז הוא לא נסוג מעמדתו. לפי גרסתו, הכול נעשה בהסכמתן. הוא חזר על גרסה זו גם כאשר נחקר תחת אזהרה במהלך החקירה הנוכחית.
עו"ד גליה שמילוביץ', המייצגת את המתלוננות והגישה ערר לפרקליטות על סגירת התיק נגד גולן לקראת שלב העימותים בחקירה שהראשון שבהם היה באוגוסט האחרון, מסרה: "העובדה שהמשטרה והפרקליטות מוצאים לנכון להמשיך את החקירה הזאת בעקבות התלונות החדשות, ולהשקיע בה את המשאבים הנדרשים, מלמדת על כך שהתיקים שנסגרו אז מחוסר ראיות, נסגרו ללא מיצוי החקירה. נ' וט' מחכות בכיליון עיניים לעימותים האלה, הן מחכות כבר שמונה שנים, ועל אף שהן נרגשות, הן מאוד חזקות".
עו"ד טל גבאי, המייצג את הזמר אייל גולן, מסר: "אנחנו אלה שפנינו למשטרה בדרישה לזמן את המתלוננות לעימות, משום שבניגוד ליכולת של ט' ו-נ' לפזר טענות כוזבות וסותרות במעמד צד אחד, בעימות מול אייל, שיודע את האמת, זה סיפור אחר. מערכת היחסים שנתקיימה ביניהם הייתה בהסכמה מלאה, כאשר הן היו הרבה מעל גיל ההסכמה בדיוק כפי שהן עצמן העידו במשטרה בשנת 2013 לפני 10 שנים. אנחנו בטוחים שהעימות יסיים אחת ולתמיד את עינוי הדין שעמו מתמודד אייל ותיק החקירה ייסגר מחוסר אשמה".
מקורבי המתלוננות פתחו בקמפיין למימון ההליך המשפטי של ט' ו-נ'.