3 צפייה בגלריה
איילת שקד, עמר בר לב
איילת שקד, עמר בר לב
איילת שקד, עמר בר לב
(צילום: אבי מועלם, הדר יואביאן)
שרת הפנים איילת שקד הוציאה היום (רביעי) הודעות לשבעהה מבני משפחת המחבל מהפיגוע בארמון הנציב, שלפיהן מעמדם נשלל ועליהם לעזוב את ביתם בירושלים עד ל-6 באוקטובר. שקד הוסיפה כי הודיעה לשר לביטחון הפנים עמר בר-לב שיכין כוחות שיטור לגירוש משפחת המחבל בכוח, אם לא יעזבו בכוחות עצמם.
שקד, נזכיר, פנתה תחילה לבר-לב עצמו בדרישה לגרש את קרובי משפחתו של המחבל פאדי קונבר, שבינואר 2017 רצח ארבעה חיילים ופצע 18 אזרחים בטיילת ארמון הנציב בירושלים. בר-לב מצידו השיב לה כי עליה ליידע את קרובי המשפחה על חובתם לעזוב את הארץ, באמצעות רשות האוכלוסין וההגירה. הוא הסביר כי רק אם לא יצייתו לכך - המשטרה שתחת אחריותו תפעל.
החלטת שקד התקבלה בצל פסק הדין שניתן על ידי בית הדין לעררים בירושלים לפני כשבוע, שבמסגרתו נשלל מעמדם של שבעה מקרובי משפחתו של המחבל מג'אבל מוכאבר במזרח ירושלים. בהחלטה זו הפכו השבעה לשוהים בלתי חוקיים בישראל - ושרת הפנים הסבירה כי "לאנשים אלה אין כל עילה חוקית לשהות בישראל". יש לציין כי על פי פסק הדין לקרובי המשפחה עומדת זכות הערעור, והם רשאים לערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית המשפט לעניינים מנהליים תוך 45 יום.
3 צפייה בגלריה
המכתב ששלחה איילת שקד לעמר בר לב
המכתב ששלחה איילת שקד לעמר בר לב
"קיימת חשיבות רבה במיוחד להרחיקם בהקדם". המכתב ששלחה שקד לבר לב
לדבריה, "ככל שהם נמצאים בשטח ישראל כעת, הרי שהם שוהים שלא כדין ויש להרחיקם בהתאם לחוק הכניסה לישראל". הסוגיה, יש לציין, נחשבת לשנויה במחלוקת בממשלה היוצאת. שקד הוסיפה במכתבה לבר-לב: "בעוד שדברים אלה יפים לכל שוהה שלא כדין, הרי שבמקרה הזה קיימת חשיבות רבה במיוחד להרחיקם בהקדם המרבי על מנת להשיג את תכלית ההחלטה ופסק הדין - ובכך להרתיע מחבלים פוטנציאליים מביצוע מעשים דומים".
3 צפייה בגלריה
מכתב התגובה של עמר בר לב לאיילת שקד
מכתב התגובה של עמר בר לב לאיילת שקד
מכתב התגובה של עמר בר לב לאיילת שקד
בר-לב הגיב על בקשתה של שקד ואמר כי בחן אותה - וכי עליה, באמצעות גורמי רשות האוכלוסין וההגירה הכפופים לה, ליידע את קרובי המשפחה "בדבר חובתם לעזוב את המדינה בהתאם להחלטה, תוך זמן סביר בהתאם לשיקול דעתך". לדבריו, "ככל שהם לא יצייתו לחובה זו, משטרת ישראל תפעל לצורך מימוש ההחלטה. בהתאם להוראת הדין, סדרי עדיפויות וצרכים מבצעיים".
דיין בית הדין לעררים, אילן חלבגה, הסביר בפסק הדין את החלטתו: "הטרור יוצר מציאות חיים מסוכנת וקשה אשר מובילה לתוצאה משפטית קשה". נציין כי שר הפנים לשעבר אריה דרעי החליט כבר לשלול את אישורי השהייה של בני משפחת המחבל, לאחר שהביעו שמחה על ביצוע הפיגוע בו נרצחו סגן שיר חג'אג', סגן יעל יקותיאל, סגן משנה ארז אורבך וסגן משנה שירה צור. על החלטה זו של שר הפנים הגישו בני משפחת המחבל את הערר, שכאמור דחה בשבוע שעבר בית הדין.