על המדרכה בצד של "הבימה" התאספו כמה עשרות מפגיני שמאל. זו הייתה שעת ערב מוקדמת, התנועה התנהלה כסדרה, המפגינים החזיקו שלטים נגד המלחמה וקראו בקול "יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים". זה היה בדיוק לפני עשר שנים, בקיץ של 2014, במהלך מבצע "צוק איתן", אבל אני זוכר את זה כאילו זה היה אתמול. התמונות מההפגנה ההיא חזרו אלי ברגע שהתפרסמו הידיעות על הענקת דרגת הקצונה המשטרתית ליואב אליאסי, המכונה גם "הצל", בטקס מרגש שהתקיים השבוע בתל-אביב. אכן מרגש, אפילו מצמרר.
מי שמכיר הפגנות של שמאלנים מתנגדי מלחמה יודע שבמקרה הטוב הם מצליחים לגרד מאות בודדות של משתתפים. אלו הפגנות שנגמרות בשקט אחרי כשעה של קריאת סיסמאות שנופלות על אוזניים אדישות. אבל להפגנה ההיא הגיעו כמה עשרות בלבד - אולי בגלל הפחד מהקריאה של אליאסי לעוקביו בפייסבוק לבוא ולהפגין מול השמאלנים. הייתה לו אז קבוצת אוהדים גדולה שאותה הוא כינה בחיבה "האריות של הצל", וכשהוא קרא להם לצאת ולהפגין מול השמאלנים הם יצאו. מעניין איך פקד אליאסי, מפקד כיתת הכוננות של מחוז תל-אביב במשטרה כיום, היה מגיב אל מול מפגן האלימות משולח הרסן שהוא עצמו ארגן.
השר בן גביר אתמול בטקס הענקת דרגות פקד למפקדי כיתות כוננות, בהם הצל
אני שם בצד את הקללות הדוחות שנשמעו שם ואת שפת הביבים. זה סיפור אחר. ברגע מסוים העסק יצא משליטה ועשרות מפגיני ימין החלו לרדוף אחרי מפגיני שמאל שרצו בבהלה לכל עבר, מנסים להימלט מחבטותיהם. ראיתי את הבעתה בעיניהם. בנס זה לא נגמר בפצועים קשה. מאוחר יותר אליאסי טען שהוא כבר עזב את המקום כשהתפרצה האלימות. בפוסט שפרסם שעות אחר כך הוא הודה לארגונים שלקחו חלק בהפגנה - בין היתר "כהנא חי" ו"כנופיית אל-יהוד". זה הבנאדם שקיבל השבוע דרגת פקד ממפקד מחוז תל-אביב במשטרת ישראל, ניצב פרץ עמר, כשאת הדרגות בכתף השנייה השחיל לו השר הממונה על הרס המשטרה, איתמר בן גביר.
איך לא, בן גביר הוא אח. באוקטובר 2022, ערב הבחירות האחרונות, הגיע בן גביר לכנס של מפלגת עוצמה יהודית בדרום תל-אביב. פעילי שמאל שבאו למחות נגד הכנס התקבלו בקללות של תומכי עוצמה יהודית, ביניהם אליאסי. אבל לא רק השר הממונה הוא אח. גם ברוך מרזל הוא סוג של חבר של פקד אליאסי, אותו מרזל שהאיחוד האירופאי הטיל עליו היום סנקציות. אה, וגם בנצי גופשטיין הוא מכר ותיק - גופשטיין מארגון להב"ה, שגם עליו הטילו האירופאים והאמריקאים סנקציות. זו נשמעת כמו בדיחה גרועה ממש אבל הלוואי שזו הייתה בדיחה.
בן גביר הפך את המשטרה לגוף פוליטי, ואת התוצאה האלימה פוגשים ברחובות מדי שבוע משפחות החטופים והמפגינים נגד הממשלה
ההשתלטות של בן גביר על משטרת ישראל לא רק מחריבה את הארגון מבפנים, אלא גם - ובעיקר - פוגעת באמון הציבור בו. בן גביר הפך את המשטרה לגוף פוליטי, ואת התוצאה האלימה פוגשים ברחובות מדי שבוע משפחות החטופים והמפגינים נגד הממשלה. מפכ"ל המשטרה היוצא, רב ניצב קובי שבתאי, הזהיר בעצמו מפני התהליך הזה בטקס הפרישה ממנו שהתקיים אתמול. זו לא הייתה רק הרמת דגל אדום - זו הייתה גם קריאה לעזרה.
כיתת הכוננות שעליה מפקד הקצין אליאסי עוד עלולה יום אחד להישלח לטפל בהפגנה כזו. כשזה יקרה, זו תהיה תעודת הפטירה של משטרת ישראל.