אחרי רגיעה מסוימת בגבול לבנון, סיום הפסקת האש הבוקר (יום שישי) גרר איתו גם פעילות מצד חיזבאללה. בשעות אחר הצהריים, הארגון לקח אחריות על ירי לעבר מוצבי צה"ל בלפחות חמישה מקרים. כוחות צה"ל השיבו אש ארטילרית לעבר מקורות הירי, תקפו "תשתיות טרור" של הארגון, ותקפו גם חוליות בגבול.
תיעוד מתקיפת חוליית המחבלים סמוך לזרעית
(צילום: דובר צה"ל)

באחד המקרים, כוחות צה"ל תקפו וחיסלו חוליית מחבלי חיזבאללה שפעלה בשטח לבנון, סמוך למרחב זרעית. כמו כן, זוהו מספר שיגורים לעבר מוצבי צה"ל במרחב ראש הנקרה ומרגליות ובנוסף גם לעבר קריית שמונה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה שני שיגורים במרחב העיר. מאוחר יותר תקף צה"ל "תשתיות טרור" של חיזבאללה, ותקף גם חוליית ירי באזור מלכיה.
רשת "אל-מנאר" הלבנונית המזוהה עם חיזבאללה דיווחה כי אישה ובנה נהרגו כתוצאה מתקיפה ישראלית של ביתם בחולא. מאוחר יותר הודיע חיזבאללה כי ההרוג הוא מוחמד מזרעאני, שנמנה עם אנשיו. הוא ההרוג ה-87 של חיזבאללה מפרוץ המלחמה.
בתוך כך, ערוץ אל-מנאר פרסם היום שני סרטונים בלעדיים של פעילות חיזבאללה בגבול לבנון. באחד הסרטונים ישנו ראיון קצר עם פעיל חיזבאללה שמספר על פעילות הארגון בשטח. הפעיל דיבר על מוכנות טכנולוגית של חיזבאללה בגבול ועל כך שהם "רואים הכול". לדבריו, הם פרוסים עם שני גדודים בשטח ונמצאים מחוץ לאזורים אזרחיים, מה שמגביר את הסיכוי שלהם למות - אבל לא מפריע לפעילות של הארגון.
מחבלי חיזבאללה בתיעוד שפורסם - מול המוצבים הישראליים

במהלך ההפוגה בשבוע האחרון אמנם נרשמו מספר הפרות נקודתיות, אך השקט נשמר, עד הבוקר כאמור. מוקדם יותר השבוע, גורם בצבא לבנון אמר לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי המצב בימים האחרונים רגוע. לדבריו, המטוסים הישראליים ממשיכים לטוס במרחב האווירי הדרומי, "אבל המצב בכללותו טוב". הוא הוסיף כי "סיורי הצבא ויוניפי"ל על הגבול מתוגברים והעבודה נמשכת לשמירה על היציבות".
גם גורם ביוניפי"ל אמר אז לעיתון הקטארי שהשקט בגבול נשמר. הוא הוסיף שיש חשש מחזרת התקיפות ומהסלמה גדולה יותר מזו שהייתה לפני כניסת הפסקת האש לתוקף. אותו שקט איפשר לתושבי לבנון לשוב לכפרי הגבול לבדוק את רכושם וחלקם גם הצליחו לישון שם בימי ההפוגה. אחרים, שראו את הנזק, חזרו למרכזי הקליטה שלהם או לבתים שאליהם התפנו מחשש להתחדשות התקיפות והסלמה.
ראש העיירה א-נאקורה שבדרום לבנון, עבאס עואדה, אמר כי בימי ההפוגה העיירה הייתה עדה לנהירה חזרה של משפחות שעזבו אותה. "רוב המשפחות החליטו להישאר בבתיהן ולעקוב אחר המצב ובמקביל חששו מחזרת התקיפות", הוא אמר.
ראש העיירה עיתא א-שעב, מוחמד סרור, סיפר שהתושבים רצו מאוד לחזור לבתיהם. הוא הוסיף כי תושבי דרום לבנון ידועים בסבלנותם, אך הם לא יהיו רגועים כל עוד קיים חשש לתקיפות. "הם לא חובבי מלחמה וקרבות, אבל הם יגנו על עצמם ועל מולדתם מול כל תוקפנות", הוא אמר. לדבריו, נגרם נזק רב לאדמות חקלאיות המספקות פרנסה לתושבים באזור, ויש מחסור במים, חשמל ואינטרנט בחלק מהאזורים כתוצאה מהתקיפות. לדבריו, לא ניתן לתקן תשתיות "עד שתחזור היציבות ותהיה הפסקת אש סופית".