ההצהרה של נתניהו על המשבר מול רוסיה
(צילום: נדב אבס )

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו כינס הערב (שלישי) הצהרה לתקשורת ותקף את ראש הממשלה יאיר לפיד על התנהלותו מול נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במשבר הסוכנות היהודית. לדבריו, מדובר במשבר מסוכן שעלול להוביל לפגיעה משמעותית ביחסי המדינות.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת
בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת
"בשביל פוזה תקשורתית לא מסכנים יחסים אסטרטגיים". נתניהו,
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"הצהרות נטולות בסיס". לפיד
(צילום: מארק ישראל סלם )
"בימים האחרונים אני מודאג שמה שבנינו בעמל רב במשך שנים מתערער ממש לנגד עינינו", אמר נתניהו בהצהרה. "זה קורה בעקבות שילוב של חובבנות, חוסר אחריות ויהירות. כשאנחנו נחזור בעזרת השם להנהגת המדינה ונתקן את מה שמקלקלים".
נתניהו פנה ללפיד ולשר הביטחון בני גנץ וקרא להם "להפסיק את הקשקשת". יו"ר הליכוד טען כי "ההתנהלות שלכם מסכנת את הביטחון הלאומי שלנו. אם המשבר עם רוסיה לא ייעצר מיד, הוא עלול להביא לפגיעה חמורה בביטחוננו ולהידרדרות בחיזתות רבות. בשביל פוזה תקשורתית לא מסכנים יחסים אסטרטגיים שנבנו במשך שנים בהרבה מחשבה, בהרבה מאמץ ובהרבה השקעה".
זמן קצר לאחר ההצהרה, דוברו של ראש הממשלה לפיד מסר כי "אילו נתניהו היה טורח לבוא לעדכון מדיני-ביטחוני אצל רה"מ לפיד, הוא היה לומד את העובדות לאשורן. היות והוא לא הגיע לעדכון, אנחנו מוסרים לו מכאן שלטובת בטחונה של מדינת ישראל ויהדות רוסיה, זהו נושא שבו יש לטפל בדיסקרטיות ובצינורות ממשלתיים ולא במסיבות עיתונאים והצהרות נטולות בסיס לתקשורת".
גם שר הביטחון בני גנץ תקף את נתניהו על הדברים ואמר: "ממשלת ישראל מתנהלת באחריות, ובנחישות על מנת לשמור על האינטרסים של מדינת ישראל והעם היהודי. האדם האחרון שיכול לדבר על קשקשת מיותרת בנושאים ביטחוניים הוא נתניהו".