בימים האחרונים עלה ברשתות קמפיין חדש, שקורא לעכב את הכניסה הקרקעית לרצועת עזה לטובת המשך ההפצצות מהאוויר. בין השאר, שיתפו את הקמפיין כמה ממקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובהם אראל סג"ל וארז תדמור. כעת מתברר כי מאחורי הקמפיין עומד מקורב אחר - חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד.
אחד מסרטוני הקמפיין
הכותרת
כלי הסברה או שירות לטרור: הדילמה הישראלית עם אל ג'זירה
26:01

הקמפיין כולל סרטוני תעמולה נגד כניסה קרקעית, בין השאר תחת המסר "משמידים את עזה תחתית לפני כניסה קרקעית".
"זה לא בית חולים, זו מפקדת חמאס", אמר ח"כ הלוי. "זה לא מתקן הומניטרי, זה מחסן טילים. זה לא בית ספר, זה מארב נ"ט. מורידים את הכפפות מול חמאס. חיי חיילינו קודמים".
1 צפייה בגלריה
פגישת בנימין נתניהו וג'ו ביידן במלחמת חרבות ברזל
פגישת בנימין נתניהו וג'ו ביידן במלחמת חרבות ברזל
משבר אמון עם הצבא. נתניהו
(צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
ברשתות תהו רבים אתמול מי אחראי לקמפיין, ומדוע מהדהדים אותו תומכי נתניהו. תהיה נוספת היא מדוע נבחר ציבורי שמכהן כחבר כנסת משיק קמפיין ממומן באמצע מלחמה, שמתכתב לפי הדיווחים גם עם דעתו של נתניהו.
השבוע טענו שרים שנתניהו הוא זה שעומד מאחורי העיכוב בכניסה הקרקעית לעזה, ואחד מהם - שסירב להזדהות בשמו - אף כינה אותו "פחדן". בימים האחרונים, נזכיר, מתרבים הדיווחים על כך שהממשל האמריקני לוחץ על ישראל לעכב את הכניסה הקרקעית לרצועת עזה, בין השאר כדי לנהל מו"מ על השבת החטופים - ולהיערך לאפשרות של מתקפות על בסיסים אמריקניים בעיראק.
בינתיים, דובר צה"ל הצהיר אתמול בגלוי שהוא מחכה לאישור הדרג המדיני לפעולה קרקעית. על הרקע הזה, נחום ברנע ורונן ברגמן חשפו הבוקר ב"ידיעות אחרונות" משבר אמון שנוצר בין צה"ל לראש הממשלה, כשגם בתוך הקבינט המצומצם והקבינט הרחב ישנן מחלוקות קשות על ניהול המלחמה.
נתניהו גם נפגש לאחרונה פעמיים עם האלוף בדימוס יצחק בריק, שמבקר קשות את היכולות של צבא היבשה ומתנגד לפעולה קרקעית בעזה.