גוטליב: "לא כדאי להם להרחיק אותי מהסיעה"
(צילום: שמוליק דודפור)

בליכוד מאיימים עליה, אבל חברת הכנסת טלי גוטליב מאיימת בחזרה. שר התרבות מיקי זוהר אמר הבוקר (יום ה') בריאיון ל-ynet radio כי התנהלותה של הח"כית הטרייה – שנכנסה לכנסת רק לפני חצי שנה ואתמול כבר נכנסה לעימות חזיתי מול ראש הממשלה בנימין נתניהו סביב הבחירות לנציגות בוועדה לבחירת שופטים – עשויה להביא בהמשך לסנקציות חריפות נגדה. "אם היא לא תיישר קו, הרחקה מהסיעה זו אופציה", אמר זוהר, וטען שגוטליב "למדה שיעור" בכך שלמרות התעקשותה להתמודד בבחירות, היא הפסידה.
אבל גוטליב כלל לא מכה על חטא, ובריאיון הבוקר לאולפן ynet השיבה לזוהר וטענה כי לא ניתן להטיל עליה סנקציות – כיוון שמדובר בבחירות חשאיות, כאלו שלדבריה לא ניתן להפעיל עליהן משמעת קואליציונית. היא גם השיבה באיום משלה: "לא רק שלא אורחק מהסיעה, תאמינו לי – עדיף להם שלא אורחק. חד וחלק, אני אומרת את זה עם שמונה סימני קריאה, גם לא תוטל עליי שום סנקציה", אמרה.
2 צפייה בגלריה
גוטליב וזוהר. קרב בתוך הליכוד
גוטליב וזוהר. קרב בתוך הליכוד
גוטליב וזוהר. קרב בתוך הליכוד
(צילום: יואב דודקביץ', אלכס קולומויסקי)
כשנשאלה מה בדיוק כוונתה שמוטב שסיעת הליכוד לא תעניש אותה, היא טענה כי יש לה "כוח בלתי רגיל בחוץ אצל בוחרי הימין", והזהירה כי מהלך "חסר סמכות" של הרחקה מהסיעה יצית הפגנות תמיכה למענה: "אני בטוחה שבוחרי הימין ייצאו אל הרחובות, לא פחות מאיך שהם יצאו לטובת הרפורמה. אנחנו מדינאים. את הפה שלנו לא סותמים".
גוטליב, נזכיר, חוללה אתמול את הדרמה הפוליטית בבחירות עבור שני נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים: נתניהו ניסה תחילה לאפשר מינוי של נציג קואליציה ונציג אופוזיציה בהתאם לנוהג הקיים – אבל גוטליב סירבה לפרוש מהמרוץ ולאפשר בכך את מינוי הנציג המוסכם של הקואליציה (ח"כ יצחק קרויזר מעוצמה יהודית). היא סירבה לפרוש גם אחרי שיחה קשה עם רה"מ, וצעקות לעברה בסיעת הליכוד, ובעקבות זאת רה"מ הורה להצביע נגדה וגם נגד המועמדת של האופוזיציה, ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד. נתניהו רצה בכך להביא לסיכול הבחירות ודחייתן בחודש, אבל התרגיל נכשל ואלהרר נבחרה בסופו של דבר בזכות קולותיהם של ארבעה ח"כים מהקואליציה שמרדו בהחלטתו.
2 צפייה בגלריה
הצבעה לוועדה לבחירת שופטים במליאת הכנסת
הצבעה לוועדה לבחירת שופטים במליאת הכנסת
גוטליב, במהלך ההצבעה אתמול בכנסת לוועדה לבחירת שופטים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
למרות ניצחון האופוזיציה, היא הודיעה על הקפאת שיחות הפשרה בבית הנשיא, כיוון שהתרגיל הפוליטי מנע את בחירתו של נציג שני של הכנסת בוועדה, ולפיכך זו לא תוכל להתכנס כעת – באופן שלדברי ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מפר את הסיכומים בבית הנשיא ומונע את המשכן בשלב הזה. הבחירות החוזרות לנציג השני של הכנסת – שצפוי להיות איש קואליציה – ייערכו בתוך חודש, וכאשר זה ימונה באופוזיציה אומרים כי יסכימו לחזור לשולחן המשא ומתן.
גוטליב לא נבחרה, אבל היא לא מתחרטת כאמור – וטוענת שההצבעה החשאית חשפה שישנם "בוגדים" בתוך הליכוד. לדבריה, העובדה שלפחות ארבעה ח"כים מהקואליציה הצביעו לטובת נציגת האופוזיציה אלהרר מוכיחה את טענתה ש"הרפורמה מתה" וכי לקואליציה אין רוב לאישור המהפכה המשפטית. "המהלך שלי אתמול הוכיח ונתן דוגמה למה אין סיכוי לצערי לרפורמה – כי אנשים בתוך הליכוד בוגדים בליכוד. אנשים בתוך הליכוד הצביעו לנציגת יש עתיד", אמרה.