תיעוד מתוך בית החולים: המכונית עולה באש אחרי הפיצוץ

המשטרה בבריטניה הודיעה אמש (יום א') כי היחידה ללוחמה בטרור עצרה שלושה גברים בעקבות פיצוץ מכונית שבה נהרג אדם בליברפול. הפיצוץ התרחש בסביבות השעה 11:00 בצהריים (שעון מקומי) מחוץ לבית חולים לנשים.
לפי דיווחים בבריטניה, הפיצוץ אירע במונית זמן קצר לאחר שעצרה מחוץ לבית החולים. המשטרה מסרה כי ההרוג הוא הנוסע, ומותו נקבע בזירה. הנהג נפצע בפיצוץ ואושפז אך לא נשקפת סכנה לחייו.
4 צפייה בגלריה
מכונית עולה באש אחרי פיצוץ מחוץ ל בית חולים ב ליברפול בריטניה
מכונית עולה באש אחרי פיצוץ מחוץ ל בית חולים ב ליברפול בריטניה
"ראינו את המכונית עולה באש ומישהו קפץ ממנה". הרכב עולה באש אחרי הפיצוץ
שלושת החשודים, בני 21, 26 ו-29 נעצרו באזור קנזינגטון בעיר. השלושה נחקרים בחשד לטרור.
גורמים המעורים בחקירה אמרו כי לא סביר שהפיצוץ נגרם מכשל טכני בכלי הרכב. הם הוסיפו כי הלהבות התפשטו במהירות, והרכב נבלע בתוך "כדור אש". הנהג, שהספיק להימלט לפני שהלהבות התפשטו, לא נעצר בחשד למעורבות בתקרית.
עוד נמסר כי החוקרים מנסים להבין אם הפיצוץ ליד הכניסה הראשית של בית החולים היה מכוון, ואם יש משמעות למיקום. ב"גרדיאן" דווח כי גם סוכנות הביון הבריטית (MI5) מעורבת בחקירה.
4 צפייה בגלריה
שוטרים משטרה מחוץ ל בית חולים ב ליברפול אחרי פיצוץ מכונית בריטניה
שוטרים משטרה מחוץ ל בית חולים ב ליברפול אחרי פיצוץ מכונית בריטניה
לא סביר שהפיצוץ נגרם מכשל טכני. שוטרים וכבאים מחוץ לבית החולים אחרי הפיצוץ
(צילום: AP)
מבית החולים נמסר כי כניסת מבקרים הוגבלה עד להודעה חדשה וחלק מהמטופלות הועברו לבתי חולים אחרים. צוות העובדים נכנס ויוצא מבית החולים בליווי משטרתי.
"היינו כל כך קרובים, אשתי בדיוק האכילה את התינוק כשזה קרה", סיפר קארל בסאנט שאשתו ילדה לא מזמן בבית החולים ועדיין מאושפזת שם. "ראינו את המכונית עולה באש ומישהו קפץ ממנה, מכוסה בדם וצועק. היה עוד מישהו בתוך המכונית".
המשטרה מסרה אתמול כי היחידה ללוחמה בטרור חוקרת את הפיצוץ "כמשנה זהירות". עוד נמסר כי "החקירה בעיצומה. אנחנו שומרים על ראש פתוח, אבל היחידה ללוחמה בטרור מנהלת את החקירה".
ראש העיר ליברפול ג'ואן אנדרסון אמרה כי האירוע "מדאיג ומכעיס". שרת הפנים פריטי פאטל מסרה כי היא מקבלת עדכונים שוטפים בנוגע לאירוע. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי "מחשבותיי עם כל מי שהושפע מהתקרית הנוראה בליברפול".
פורסם לראשונה: 23:41, 14.11.21