משטרת ניו יורק מחפשת מפגין פרו-פלסטיני שהשתלט על קרון רכבת תחתית בעיר, דרש מ"ציונים" להרים ידיים, ואז אמר - "זו ההזדמנות שלך לצאת". המשטרה פועלת לאיתור החשוד במעשה, ובניו יורק אף הופצה כרזה שמבקשת מתושבי העיר עזרה בזיהוי החשוד. מקורות במשטרה אמרו ל"ניו יורק פוסט" כי נשקלת האפשרות להאשים אותו בפשע שנאה.
תיעוד: המפגין דורש מ"ציונים" להזדהות - ולעזוב את הרכבת
( מתוך X )

1 צפייה בגלריה
מפגינים פרו פלסטינים ברכבת התחתית בניו יורק
מפגינים פרו פלסטינים ברכבת התחתית בניו יורק
החשוד הפרו-פלסטיני
(מתוך X )
התקרית, כך דווח בעיתון האמריקני, התרחשה בערב שבו התקיימו הפגנות פרו-פלסטיניות סוערות מחוץ לתערוכה במנהטן שהוקדשה לקורבנות וניצולי מסיבת הנובה. באותה מחאה פרו-פלסטינית, המפגינים הציתו אבוקות, הניפו דגלים של גדודי אל-קסאם של חמאס ושל חיזבאללה, צעקו "תחי-האינתיפאדה" ונשאו כרזות עם סיסמאות כמו "יחי 7 באוקטובר" ו"ציונים אינם יהודים ולא בני אדם".
בתוך כך, גבר יהודי בן 74 שחבש כיפה הותקף השבוע ברחוב בשכונת אפר ווסט סייד שבמנהטן. התוקף זיהה כי הוא חובש כיפה, תקף אותו, ירק עליו וצעק "שחררו את פלסטין". עוברי אורח התערבו, מנעו ממנו להמשיך בתקיפה והרחיקו אותו מהמקום, תוך שהוא מנסה לירוק פעמים נוספות על הגבר היהודי.
ארגון "לעצור את האנטישמיות" מסר כי לפני העימות, התוקף הרס כרזות של חטופים ישראלים. משטרת ניו יורק אישרה כי קיבלה דיווח על הטרדה וניסיון תקיפה ביום שני האחרון, ומסרה כי לא דווח על נפגעים ולא בוצעו מעצרים.
תיעוד: גבר יהודי בן 74 מותקף במנהטן

בשבוע שעבר התקיימה כאמור הפגנה סוערת מחוץ לתערוכה לקורבנות וניצולי הנובה. מה שהחל כהפגנה של כמה מאות פרו-פלסטינים הפך במהרה לאירוע אנטישמי, שכלל גם הזדהות עם חמאס וחיזבאללה. את ההפגנה יזם הארגון הפרו-פלסטיני "Within Our Lifetime", והיא כונתה "יום זעם לעזה". היא החלה בעצרת ביוניון סקוור, ובהמשך המוחים פנו לכיוון וול סטריט, שם מוצגת מאז אפריל תערוכה המוקדשת לקורבנות וניצולי מסיבת הנובה.
בסרטון שפורסם ברשת X נראה אחד המפגינים אומר ליהודים ביוניון סקוור: "הלוואי שהיטלר עדיין היה כאן, הוא היה מחסל את כולכם". המשטרה נכחה באזור ההפגנה בכוחות מוגברים, ועצרה שלושה מפגינים.
חברי קונגרס דמוקרטים בניו יורק גינו בחריפות את ההפגנה. חברת הקונגרס אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, מהתומכות הבולטות ביותר בפלסטינים, כתבה ברשת X כי "הדה-הומניזציה והפיכת יהודים למטרה כפי שקרה במחאה מחוץ לתערוכת פסטיבל נובה הן אנטישמיות זוועתית, חד וחלק". לדבריה, "לאנטישמיות אין מקום בניו יורק ובשום תנועה שמתמקדת בכבוד האדם ובשחרור".
מנהיג הדמוקרטים בבית הנבחרים, האכים ג׳פריס, אמר כי "להתנהגות המחפירה שנועדה להצדיק הרג של יהודים אין מקום בחברה מתורבתת. לא נסבול זאת". גם המפיק המוזיקלי סקוטר בראון, שעזר בארגון תערוכת "פסטיבל הנובה", כתב באינסטגרם: "אני לא מבין איך מחאה נגד מיצג זיכרון לאוהבי מוזיקה תמימים שנאנסו ונטבחו ונחטפו עוזרת".
ראש העיר ניו יורק, אריק אדמס, גינה גם הוא את ההפגנות. "כל תושב ניו יורק שתומך בשלום לא יכול לעמוד ליד מי שמנופף בדגלי חמאס וחיזבאללה, במיוחד בתערוכה שמנציחה את קורבנות הטבח בפסטיבל נובה. זו אנטישמיות טהורה", הוא אמר. "משטרת ניו יורק פיקחה על אלפי הפגנות שלווות, אך חובתנו לעצור כל מי שמפר את החוק. תושבי ניו יורק תמיד יהיו בטוחים כאן".