התיעוד מזירת האירוע

האלימות בכבישים לא נפסקת: תושב חיפה בן 52, שזעם על כך שהנהג שנסע לפניו נתקע לפני מחסום ולא יכול היה להסתובב, איים להרוג אותו ואף שב למכוניתו, שלף אקדח צעצוע הנחזה לאקדח אמיתי ודרך אותו מול הנהג המאוים. כך עולה מכתב האישום שהגישה שלוחת תביעות חיפה ביחידת תביעות חוף לבית משפט השלום בעיר נגד הנהג המאיים, בגין עבירה של איומים.
1 צפייה בגלריה
האלימות בכבישים: נהג זעם על נהג שנסע לפניו והגיע לשער נעול, איים להרוג אותו ושלף לעברו אקדח צעצוע
האלימות בכבישים: נהג זעם על נהג שנסע לפניו והגיע לשער נעול, איים להרוג אותו ושלף לעברו אקדח צעצוע
הנאשם עם האקדח בידו
לפי האישום, ב-9 במרץ בשעה 11:30, נהג תושב מגדל העמק בחיפה ונכנס לרחוב צהיון, שהוא רחוב ללא מוצא, כשלצידו יושבת אמו. בעת שהנהג הגיע למחסום ברחוב הוא ניסה להסתובב, ללא הצלחה. הנאשם, שהיה מאחוריו והבחין כי הנהג שלפניו מתעכב, יצא ממכוניתו. בין שני הנהגים החל ויכוח, שבמהלכו צעק תושב חיפה על הנהג: "מה לא מובן, תצא. אפילו משאית יכולה לצאת מפה י'מז****. אני אז*** אותך".
התובעת, פקד שרון משולם, טענה כי "הנאשם רץ לעבר מכוניתו והוציא משם כלי הנחזה להיות אקדח, הכניסו למכנסיו וחזר לעבר המתלונן ואמו".
פקד עו''ד שרון שמואלי גושן, ראש שלוחת תביעות חיפה רפ"ק שרון שמואלי גושןצילום: דוברות המשטרה
הנאשם איים על הנהג ואמו בהתנהגות ובמלל, תוך שהוא מנסה להתקרב לעבר הנהג ומאיים: "אני אז*** אותך, אני אראה לך מה זה". בשלב זה הוא הוציא את הכלי הנחזה להיות אקדח ממכנסיו, אחז אותו בידו ודרך אותו, תוך שהוא ממשיך ומנסה להתקרב אל הנהג, בעוד שהאם חוצצת ביניהם ומנסה לבלום את הנאשם מלהתקרב לבנה. "במעשיו אלו איים הנאשם על המתלונן ועל אמו, הן במלל והן בהתנהגות, בפגיעה שלא כדין בגופם ובחייהם, בכוונה להפחידם", ציינה התובעת.
בחקירתו הודה הנאשם כי לקח לידו אקדח צעצוע שנשאר במכוניתו ושימש את אחד מילדיו בתחפושת של פורים. במשטרה מציינים כי למתלוננים אקדח הצעצוע נראה כנשק אמיתי. הם ראו את הנאשם מכוון את אקדח הצעצוע לעברם ודורך אותו, והיו בטוחים כי הוא עומד לפתוח לעברם באש.
רפ"ק שרון שמואלי גושן, ראש שלוחת תביעות חיפה, אמרה ל-ynet כי "תופעת והאלימות בכבישים הינה תופעה פסולה שיש לפעול בנחישות על מנת למגרה, ועל כן משטרת ישראל פעלה במהירות כדי לעצור את החשוד אשר הובא אל בית המשפט ושוחרר בתנאים מגבילים".