סרן ג' מספר על הפקודה הויראלית
(צילום: שמוליק דודפור)
במהלך המלחמה הפיץ דובר צה"ל תיעוד של מפעיל כטמ"ם מסייע לכוחות הקרקעיים ברצועת עזה, ומוסר את הפקודה "3-2 ש-גר". במהרה הפכה הפקודה לוויראלית, והופיעה בסרטונים רבים ברשתות החברתיות. מפעיל הכטמ"ם, סרן ג' מטייסת 166 סיפר ל-ynet Live על התגובות לתיעוד שהפיץ דובר צה"ל. "בסרטון יש המון הקלטות, גם שלי שהקליטו במיוחד, אבל גם הרבה הקלטות של אנשים שונים", אמר. בתגובה לשאלה האם הוא "ש-גר המקורי", ענה: "יש כמה כמוני".
הפאוזה הזאת שלוקחים שם - זה משהו מבצעי? "כן. אחרי הסרטון קיבלתי כמה גישות שונות למושג הזה, ההפסקה בין ה'ש' ל-'גר'. השיגור הוא ב'גר'".
האמנתם שזה יהיה ויראלי? "לא האמנתי לשנייה. זה מאוד מצחיק כי אני מקבל הודעות מפה ועד הודעה חדשה ממיליוני אנשים על כמה התפרסמתי, ואני מפורסם אנונימי. זה מאוד נחמד, אבל מצד שני זה גרם להרבה אנשים לחפש אותי, מה שקצת מסכן את הביטחון האישי שלי. אני משתדל כמה שפחות להפיץ את זה".
הכותרת
הזיגזג של עמנואל מקרון
21:35
1 צפייה בגלריה
סרן ג'
סרן ג'
סרן ג'
(צילום: שמוליק דודפור)
"כל כוחותינו בכלים, 3-2, ש-גר": הפקודה שהפכה ויראלית
(צילום: דובר צה"ל )

סרן ג' סיפר על המעורבות בזירת הלחימה בעזה באמצעות הפעלת כלי טיס מאוישים מרחוק: "אנחנו פה בבסיס מפעילים את הכלים מאות ק"מ מאיתנו, הניתוק הוא מטורף. בין רגע אחד שבו אתה עם חברים עושה צחוקים, ורגע אחר אתה עמוק בלב הלחימה. זה שינוי תודעתי מטורף, אני גם מרגיש מעט שזה לא אמיתי בשלב מסוים, הדרסטיות של השינוי, אבל ברגע שנכנסים מנתקים את כל מה שהרגשת וחשבת לפני ומבצעים בצורה הכי מקצועית שאפשר ונותנים את המענה ומנסים למצוא את המחבלים".
אחד הדברים הקשים הוא האחריות להגן על הכוחות בשטח, זה מתח גדול מאוד שאתם לוקחים על עצמכם. "נכון, זה מעסיק אותנו מאוד. יש לנו את הדרכים המקצועיות שלנו לעשות הפרדה, ולפעמים מבינים איפה כוחותינו ואיפה האויב. זה אירוע שאנחנו מתעסקים בו הרבה המטרה שלנו להסיר איום על כוחותינו ולהבין מה מאיים עליהם ולסכל אירועים שמאיימים על כוחותינו. התפקיד שלנו הוא לדאוג שכל בן אדם שהלך יחזור בשלום הביתה, אנחנו עושים את זה ימים כלילות וזה כל מה שמעניין אותנו ואנחנו מתעסקים בו".
אפילו נסראללה הזכיר אתכם בנאומו. "נמשיך לעשות להם חיים קשים, ש-גר".