דובר צה"ל התיר הבוקר (שלישי) לפרסם כי לוחמי המילואים רס"ן במיל' אייל אבניאון ורס"ר במיל' נדב אלחנן נולר נהרגו הלילה מפיצוץ מטען בפרוזדור נצרים, שנסיבותיו בבדיקה. אייל, בן 25 מהוד השרון, היה מפקד פלוגה בגדוד 121. נדב, בן 30 מירושלים, היה סמל מחלקה בגדוד השריון שמשתייך לחטיבה 8.
בתקרית שבה נהרגו השניים, נפצע לוחם מילואים נוסף באורח קשה. באירוע אחר, בדרום הרצועה, נפצע קשה מירי נ"ט לוחם מגדוד 52, חטיבה 401. מתחילת המלחמה נהרגו 674 חיילי צה"ל, 320 מהם מתחילת הפעילות הקרקעית בעזה.
1 צפייה בגלריה
נדב אלחנן נולר ז"ל, אייל אבניאון ז"ל
נדב אלחנן נולר ז"ל, אייל אבניאון ז"ל
נדב אלחנן נולר ואייל אבניאון
(צילום: דובר צה"ל)
תיעוד מהשמדת מנהרה באורך ק"מ באזור נצרים
(צילום: דובר צה"ל)

הפלסטינים דיווחו בשעות הלילה על ירי מתמשך באזור ואדי עזה והעיירות אל-מוגראקה וא-זהרא שמצפון למחנה נוסייראת במרכז הרצועה - באזור שעליו הורה צה"ל לתושבים להתפנות. במקביל, בגלל ההכנות לפינוי הנפגעים, אוגדת עזה הודיעה אחרי חצות לרבש"צים ביישובים בעוטף כי "במסגרת פעילות ביטחונית ברצועה, עלולים להישמע הדי פיצוצים ורעשים חזקים בגזרתכם. מקור הרעש הוא פעילות של כוחותינו ברצועה".
במכינת בני דוד נפרדו מנדב אלחנן נולר, שהותיר אחריו אישה, הדר, ובן יחיד. "רבני ותלמידי מוסדות בני דוד כואבים את נפילתו של הגיבור נדב הי"ד, בוגר מחזור כ"ה של המכינה, שנפל בקרבות בעזה". גם בקהילת קרני שומרון השתתפו בצערה הכבד של משפחתו.
לפני כחודש פרסם נדב פוסט בפייסבוק, שבה כתב על כך שפלוגתו זקוקה לעזרה ברכישת ציוד: "אחרי 155 ימי מילואים - חודשיים וחצי בצפון ועוד חודשיים וחצי בעוטף עזה, נקראנו בהתראה של 4 ימים בפעם השלישית, הפעם לתעסוקה מבצעית ולחימה מתמשכת ברצועת עזה. לסיוע בביצוע המשימה בשהות הארוכה ברצועה, במיוחד בתקופה החמה הזו בשנה, הפלוגה שלנו זקוקה לעזרתכם ברכישת ציוד. בואו להיות שותפים ללחימה!".
הלווייתו של אייל תיערך היום ב-18:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בעירו. קבוצתו האהודה, הפועל תל אביב, ספדה לו: הפועל ת"א אבלה וכואבת את מותו של אוהד הקבוצה. לבקשת המשפחה, אוהדי הפועל מוזמנים להגיע (להלוויה) עם דגלים אדומים. אייל אבניאון - אדום לנצח".
נתניהו: "מתקדמים לסיום חיסול צבא הטרור של חמאס"
(צילום: עומר מירון / לע״מ)

אתמול עדכן דובר צה"ל כי באזור פרוזדור נצרים הושמדה מנהרה באורך קילומטר, שכללה הסתעפויות ששימשו לתנועת מחבלים במרחב. במהלך הלחימה של אוגדה 99, צוותי הקרב החטיבתיים "אלכסנדרוני" (3) ו"הזקן" (8) חיסלו עשרות מחבלים והשמידו יותר מ-100 תשתיות טרור, מחסני אמל"ח, עמדות תצפית, בורות שיגור ותוואי מנהרות תת-קרקעיות.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול בשיחה עם חניכי המכללה לביטחון לאומי כי "אנחנו מתקדמים לסיום שלב החיסול של צבא הטרור של חמאס". נתניהו ציין כי בסיור שערך באוגדת עזה בתחילת השבוע הוא ראה "הישגים גדולים מאוד של לחימה שמתבצעת ברפיח".
ראש הממשלה הוסיף כי "התרשמתי מאוד גם מההישגים מעל הקרקע, מתת הקרקע, מרוח הלחימה של המפקדים. עם הרוח הזאת אנחנו נשיג את כל היעדים שלנו: גם להחזיר את חטופינו, גם לחסל את היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס, גם להבטיח שעזה לא תהווה איום, ועוד יותר מזה גם להחזיר את תושבינו הן בדרום והן בצפון בביטחה לבתיהם".

תישמר נוכחות צבאית במסדרון ובציר פילדלפי

שלב ג', שבמהלכו פושטות חטיבות סדירות של צה"ל על יעדי חמאס שטופלו חלקית בתמרון, כבר החל לפני כחמישה חודשים, בעיקר בצפון הרצועה. בסוף השבוע האחרון החלה פשיטה חוזרת של אוגדה 98, עם שתי חטיבות, 7 והצנחנים, בשכונת שג'אעיה, ועל שכונת זייתון שבעיר עזה, שעליהן פשטו הכוחות בחודשים האחרונים כבר מספר פעמים.
המעבר לשלב ג' ברפיח תוכנן להתרחש כבר בתחילת השנה, אך הפעולה שם נדחתה ונמרחה במשך שבועות ארוכים, גם בגלל חששות שנוצרו בישראל מגדודי חמאס בעיר הדרומית של הרצועה והן בגלל התנגדות אמריקנית ומצרית נחרצת. בפועל, לפי מח"טים ומג"דים שנלחמים ברפיח, לא הייתה שם התנגדות יוצאת דופן בלחימה.