בסוף החודש שעבר החליט תיכון בברלין לבטל את טקס הסיום של בוגריו, בגלל חשש מהפגנות ומהומות פרו-פלסטיניות שהיו אמורות להתקיים בעת האירוע על ידי תלמידים והוריהם. לפי מידע שקיבלה הנהלת הגימנסיה טירגארטן, 50 מתוך 120 התלמידים בקבוצת הוואטסאפ של הבוגרים הודיעו כי הם מתכוונים לנצל את הטקס להפגנות פרו-פלסטיניות. מאחר שההנהלה תרגמה את הקריאות להפגנה גם למחאות אנטי-ישראליות ואף אנטישמיות, ומכיוון שלא יכולה הייתה לדאוג לסידורי אבטחה נאותים, בוטל הטקס.
2 צפייה בגלריה
תיכון גימנסיה טירגארטן בברלין שבגרמניה
תיכון גימנסיה טירגארטן בברלין שבגרמניה
תלמידים ריססו כתובות על כתלי המוסד. הגימנסיה טירגארטן בברלין
(קרדיט: gymnasium tiergarten)
השבוע, הגיעה הנקמה. ביום ראשון בלילה רוססה על הכתלים החיצוניים של התיכון הכתובת "תשרפו את עזה? נשרוף את ברלין", לצד אמירות כמו "לתלמידים יש זכות להפגין" ו"הפסיקו עם אלימות המשטרה". לאחר מכן גלגלו המפגינים עגלת כביסה ועליה שטיחים לפתחו של חדר השרתים של התיכון - והציתו אותה באש. הנזק המוערך של מעשים אלו נע בין רבע לחצי מיליון אירו.
לא נרשם נזק למבנה עצמו, והמשטרה פתחה בחקירה פלילית בחשד לנזק לרכוש ולהצתה מכווונת. בית הספר, שנמצא על התפר שבין השכונות ההומוגניות יותר של ברלין לבין שכונת המהגרים, החליט לסגור את כתליו עד להודעה חדשה.
2 צפייה בגלריה
נשיא האוניברסיטה החופשית בברלין גונתר זיגלר
נשיא האוניברסיטה החופשית בברלין גונתר זיגלר
קיבל איומים. נשיא האוניברסיטה זיגלר
(מתוך ויקיפדיה)
לא מדובר בתקרית האלימה היחידה שביצעו פרו-פלסטינים כלפי נציגי ומוסדות האקדמיה בברלין במהלך השבוע האחרון. לאחר שבועות רבים שבהם משתתפים בהפגנות אנטי-ישראליות איימו במפורש על גונתר זיגלר, נשיא האוניברסיטה החופשית בברלין, כי יפגעו בו - כולל כתובות מאיימות על כתלי האוניברסיטה - הם הצליחו בסוף השבוע לממש את איומם.
לפגישה של זיגלר במשרדו עם איגוד הסטודנטים, שדנה בהפגנות ברחבי הקמפוס, הגיע גם אחד ממשתתפי המחאות. לאחר שניות ספורות הוא שפך מים על ראשו של הנשיא ההמום, וצעק לעברו "תתעורר מרצח העם שלך". בזמן שהנשיא מחה את פניו מהמים, אמר האקטיביסט "זה לא גז מדמיע, תפסיק לבכות". דקות אחדות לאחר שהמשלחת גורשה ממשרדו העלה ארגון "סטודנטים למען פלסטין באוניברסיטה החופשית" סרטון מהתקרית לחשבון האינסטגרם שלו.
האיומים על חייו של זיגלר התחילו בחודש מאי, לאחר שהורה למשטרה לפזר את מאהל המחאה הפרו-פלסטיני משלא יכול היה לאבטח יותר את שלומם של הסטודנטים היהודים בקמפוס. בחודש שעבר רוסס גרפיטי בסניף אחר של האוניברסיטה בברלין, עם משולש אדום הפוך (סמל למטרות של החמאס) וכיתוב "זיגלר ישלם".