4 צפייה בגלריה
הנדל בכנס תומכים בשוהם
הנדל בכנס תומכים בשוהם
"הדיכוטומיה סביב נתניהו מטריפה את המערכת הפוליטית". הנדל בכנס
(צילום: יריב כץ )
אחרי שלא נכלל ברשימתם המשותפת של יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער, שר התקשורת יועז הנדל קיים הערב (שלישי) כנס תומכים בשוהם שבו אמר כי הוא פועל למען חיבורים נוספים, ולדבריו - "בקרוב יהיו חדשות גדולות". הנדל מקיים לאחרונה שיחות עם יו"ר ימינה איילת שקד במטרה לבחון חיבור, כשהמחלוקת העיקרית היא האם מפלגה בראשותם תחבור ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו במידה שיצליח להרכיב ממשלה.
"פוליטיקה היא מקצוע קשוח, חמש מערכות בחירות בשלוש שנים וחצי זה לא נורמלי ולא מסייע לקידום דבר", אמר הנדל. "נמאס מסבבי בחירות אין סופיים, מעל הכול המדינה הזאת צריכה יציבות. לא ניתן לחזור לממשלה צרה של נתניהו כדי שהוא ידאג לעצמו, ולא אתן שנגיע לבחירות שישיות. הדיכוטומיה סביב נתניהו מטריפה את המערכת הפוליטית. כבר לא שואלים דבר על ניהול סיכונים בסכסוך הישראלי-פלסטיני, משילות בנגב, יחס למיעוטים או יחסי דת ומדינה - הכול ביבי. זה מטורף ומוביל שוב ושוב למערכת בחירות".
4 צפייה בגלריה
יועז הנדל
יועז הנדל
יחברו? איילת שקד ויועז הנדל
(צילום:דנה קופל, קובי קואנקס )
הנדל החל בשיחות עם יו"ר ימינה איילת שקד וסגן שר הדתות מתן כהנא כדי לבדוק אפשרות לרוץ יחד כמפלגה שתיתן מענה לציונות הדתית ולימין שלא מזוהה עם נתניהו. אתמול נפגש הנדל עם שקד בארבע עיניים לפגישה ממושכת, והשניים סיכמו על רוב הסוגיות שבמחלוקת.
גם סביב השאלה המרכזית הנוגעת לאחרי הבחירות - האם מפלגה בראשותם תחבור לנתניהו או לא - סיכמו השניים להתקדם בינתיים ולאחר מכן להצהיר בנושא. היום נפגשה שקד גם עם שותפו של הנדל, ח"כ צביקה האוזר, ושיחות מתנהלות כאמור גם עם מתן כהנא. בסביבת השניים מצהירים כי עד סוף השבוע צפויות התפתחויות ויתכן שגם הודעות על חיבורים.
4 צפייה בגלריה
בני גנץ וגדעון סער במסיבת עיתונאים
בני גנץ וגדעון סער במסיבת עיתונאים
גנץ וסער חותמים על הסכם השותפות. הנדל נותר בחוץ
"אנחנו אנשי ימין ממלכתי. העולם השתגע", אמר הנדל בכנס. "מכריחים אותנו לבחור בין ביביזם לשמאל-מרכז, בין סמוטריץ' לרשימה המשותפת. יש לנו קול ויש לנו בית אמיתי, נקים אותו יחד. הוא גדול ועוצמתי ממה שמישהו מדמיין. אני לא הולך לשום מקום, ויהיו לי ולכם עוד שותפים לדרך הזו. אנחנו נהיה הקול החשוב בבחירות האלו, קול שמביע רעיון. לא אדם. קול שיביא אותנו סוף סוף ליציבות ולחוף מבטחים".
הנדל התייחס גם לאפשרות שגנץ החרים אותו מכיוון שסירב להישען על הרשימה המשותפת בממשלה אפשרית בראשותו אחרי הבחירות שהתקיימו במרץ 2020. "אני גאה בכך. התנגדתי ואני מתנגד עד היום, כי הרשימה המשותפת פועלת נגד האינטרס של מדינת ישראל. לא התנגדתי כי הם ערבים. להיפך, אני חושב שצריך לשלב ערבים שרוצים להיות חלק ומכירים במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, אבל המשותפת היא מפלגה שפוגעת באינטרס הזה ופוגעת בדו קיום. מי שמחרים אותי בשל העמדה הזאת, צודק. אני נגד שותפות איתם".
4 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ' בנימין נתניהו נפתלי בנט
בצלאל סמוטריץ' בנימין נתניהו נפתלי בנט
"מכריחים אותנו לבחור בין ביביזם לשמאל-מרכז, בין סמוטריץ' לרשימה המשותפת". סמוטריץ' ונתניהו
(צילום: אבי מועלם, הדר יואביאן, קובי קואנקס)
כוח פוליטי נוסף שמחרים את הנדל הוא החרדים, בעקבות מלחמתו במונופול הקווים הכשרים. "הגיע אליי אדם בשליחות ליצמן והבהיר לי שאם אני נוגע בנושא הטלפונים של המגזר החרדי אני מחוק. 'אתה תהיה שרוף פוליטית', הוא אמר לי", אמר הנדל. "נדרשתי להחליט האם אני לוקח סיכון פוליטי או מתעלם כמו קודמיי. החלטתי שאני מחליט למען אזרחי המדינה החרדים למרות שאני יודע שהם לא האלקטורט שלי. לכל החלטה יש מחיר פוליטי, אבל אי אפשר לקבל את זה ששרים מגיעים לכיסא ועוסקים רק בלשרוד במקום לקבל החלטות לטובת הציבור".
לסיכום הציג הנדל את יעדיו בממשלה הבאה: מאבק על המשילות והביטחון האישי ומלחמה בשבטיות ובאוטונומיות הקיצוניות. "מי שחושב שהנשק הבלתי חוקי יורה רק בתוך הבית וזה לא מעניין, קיבל מספיק צלצולי השכמה. במקום שאין משילות - הֱיֵה מושל", הוא אמר. בכנס השתתפו בין היתר חבר הכנסת צביקה האוזר, ראש מועצת שוהם איתן פטיגרו, ראש מועצת אורנית ניר ברטל, ראש מועצה אזורית גליל תחתון ניצן פלג, ראש מועצה אזורית רמת נגב ערן דורון ועוד מאות תומכים.