3 צפייה בגלריה
מנשר שמופץ בעזה
מנשר שמופץ בעזה
המנשר שמופץ בעזה
לאחר שחרורן של ארבע מהחטופות שנלקחו על ידי חמאס במהלך מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, בצה"ל הודיעו היום (שלישי) כי הצבא פונה לתושבי רצועת עזה במגוון דרכים ומציע להם "ביטחון ותגמול" עבור מידע אודות יותר מ-200 החטופים הנותרים המוחזקים ברצועה.
בין היתר, חיל האוויר פיזר כרוזים ברחבי עזה שעליהם נכתב: "אם אתם חפצים בעתיד טוב יותר לכם ולילדכם, עשו מעשה ומסרו לנו בהקדם מידע מוצק ומועיל שנוגע לחטופים באזורכם. הצבא הישראלי מבטיח לכם שישקיע מאמץ מירבי לספק לכם ולביתכם ביטחון, וכן פרס כספי. אנו מבטיחים לכם סודיות מלאה".
3 צפייה בגלריה
יוכבד ליפשיץ ונורית קופר החטופות ששוחררו
יוכבד ליפשיץ ונורית קופר החטופות ששוחררו
יוכבד ליפשיץ ונורית קופר עם מחבלי חמאס בעת שחרורן
3 צפייה בגלריה
יהודית ו נטלי רענן שהשתחררו משבי חמאס ב עזה מדברות בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
יהודית ו נטלי רענן שהשתחררו משבי חמאס ב עזה מדברות בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
יהודית ונטלי רענן לאחר שחרורן מהשבי
(טוויטר U.S. Embassy Jerusalem)
הכותרת
צריך להתנתק מעזה לגמרי | היום שאחרי המלחמה עפ"י ליברמן
19:57
ב-ynet דווח כבר בשבוע שעבר על הודעות שהופצו לתושבים בעזה, שלפיהן מוצע פרס כספי של 250 אלף דולרים עבור מידע על מיקום החטופים. בשב"כ ובצה"ל סירבו אז לאשר או להכחיש שהם עומדים מאחורי המהלך, וכן לא התייחסו לתוצאותיו. עם זאת, גורמי ביטחון אמרו גם אז כי מתקיימים "מאמצים רבים ומגוונים של גורמים שונים להשבת החטופים".
כאמור, הלילה שוחררו משבי חמאס יוכבד ליפשיץ (85) ונורית קופר (80), לאחר ששתיהן נחטפו במהלך הטבח בניר עוז ב-7 באוקטובר. השתיים הועברו תחילה למצרים דרך מעבר רפיח ואז הגיעו לישראל. מהגבול הן נלקחו במסוק לבית החולים איכילוב, שם נפגשו עם בני משפחותיהן. בלילה בין שישי לשבת שוחררו יהודית רענן (59) ובתה נטלי (18). השתיים, אזרחיות ישראליות-אמריקניות, הגיעו לישראל משיקגו במטרה לשוב ולגור בארץ - ונחטפו לעזה בזמן הטבח בקיבוץ נחל עוז.
ליפשיץ תיארה לאחר שחרורה: "עברתי תופת, לא חשבנו ולא ידענו שנגיע למצב הזה. המונים הסתערו על הבתים שלנו, היכו אנשים, וחלק חטפו. לא היה הבדל, חטפו קשישים וצעירים. העלו אותי על אופנוע ובדרך לרצועה הכו אותי במקלות, אך כשהגענו היחס היה טוב ודאגו לכל הצרכים שלנו". ליפשיץ האשימה כי "חמאס תכננו הכל תקופה ארוכה, הם הכינו את כל מה שנצטרך, כולל שמפו ומרכך לשיער. חוסר הידיעה בצה"ל ובשב"כ מאוד פגע בנו. היינו השעיר לעזאזל של השלטון".