ראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל) צחי הנגבי השתתף הבוקר (יום ג') בפאנל בכנס הרצליה באוניברסיטת רייכמן, שם ספג צעקות מהקהל לפני תחילת הריאיון, שהתעכב בשל כך. המוחים צעקו: "איך אתה כאן כשיש בעזה 120 איש? הקול שלהם לא נשמע, המשפחות שלהם מרוסקות". ynet העביר את הפאנל בשידור ישיר.
הפרעות בקהל בזמן נאומו של צחי הנגבי בכנס הרצליה
(צילום: גו לייב, כנס הרצליה)

1 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של ראש המל" צחי הנגבי
מסיבת עיתונאים של ראש המל" צחי הנגבי
צחי הנגבי
(צילום: מוטי קמחי )
בין הצועקים בקהל היה גם דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט. "יש בעזה שלוש מטרות שאין ביניהן עדיפות, מטרה אחת לא יותר חשובה או קדושה מהאחרת. שלוש המטרות משמעותיות אבל נושא החטופים הוא בקדימות", אמר הנגבי, לפני שהחלו שוב הפרעות מהקהל, והנגבי איים לעזוב את הפאנל. "אם לא רוצים לשמוע זה בסדר גמור, זאת החלטה שלכם. אני אכבד כל החלטה שלכם", אמר.
בהמשך אמר הנגבי: "את החמאס אי-אפשר להעלים בהיותו רעיון, ולכן צריך רעיון חלופי לא רק פגיעה ביכולות הצבאיות שלו". נזכיר כי דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, ספג ביקורת מלשכת נתניהו לאחר שאמר כי "חמאס זה רעיון", ו"מי שחושב שאפשר להעלים אותו - טועה". כעת, ראש המל"ל ומקורבו של נתניהו, מודה בכך בעצמו. "הרעיון שעליו אנחנו משוחחים עם האמריקנים הוא שתהיה הובלה מצבר של מדינות ערביות מתונות עם ארה"ב, האו"ם והאיחוד האירופי".
לדבריו, "ישראל צריכה להיות זו שמאפשרת את התנאים לטיהור השטח, אבל מי שיוביל את זה היא הנהגה פלסטינית מקומית בגיבוי מדינות ערב".
בחודש שעבר הטיח הנגבי דברים קשים בפגישה שערך עם צעירים ממשפחות חטופים. לפי הדיווח בחדשות 12, המשפחות שיצאו מהפגישה סיפרו שהנגבי גער בהן, העליב אותן ואף הודה: "לא מאמין שהממשלה הזו תצליח להשלים את העסקה".
באמירה חריגה, שנחשפה כמה ימים אחר כך ב-ynet ו"ידיעות אחרונות", צוטט ראש המל"ל בשיחה שקיים באותם ימים עם אישים פוליטיים בליכוד, שלהם אמר: "תפקידה של ועדת חקירה ממלכתית לחסל את שלטון הימין. אל תיתממו".