יו"ר הכנסת אמיר אוחנה נפגש היום (שלישי) לצד משפחות חטופים עם יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב מייק ג'ונסון בגבעת הקפיטול, במסגרת ביקור מדיני שמקיים אוחנה בהזמנת ג'ונסון.
אוחנה בחר לצרף לביקורו חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה, וכן נציגים של משפחות חטופים: איתן גונן, אביה של רומי; צביקה ואפרת מור, הוריו של איתן; עלי אלזיאדנה, אחיו של יוסף ודודו של חמזה, ותומאס הנד, אביה של אמילי ששוחררה מהשבי.
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה יושב ראש בית הנבחרים של ארצות הברית, מייק ג'ונסון בקפיטול
(צילום: נתן וייל, דוברות הכנסת)

רגע לפני כניסתם לפגישה עם ג'ונסון אמר איתן גונן, שבתו רומי נחטפה ממסיבת הנובה, כי "בי נשבעתי שאגיע לכל מקום ואזעק מכל במה על מנת לקדם את שחרורה של בתי יחד עם כל החטופים. המפגשים הללו בגבעת הקפיטול חשובים ביותר להשארתו של הנושא על סדר היום הבינלאומי. נמשיך לעשות ככל יכולתנו בארץ ומחוץ לה עד שכולם יחזרו הביתה. אין להם זמן. מצבם הרפואי והנפשי קשה מנשוא וכל יום שעובר ללא נקודת אור משאיר את כולנו בחשיכה".
בהצהרה לתקשורת שנשאו השניים מיד בתום הפגישה אמר ג'ונסון כי "ישראלים ואמריקנים עדיין מוחזקים בשבי. אל תטעו: זוהי מתקפה מתואמת על הערכים המשותפים שלנו. ישראל וארה"ב נמצאות במלחמת ציוויליזציות נגד אויבי החירות עצמה בזמן שהעולם נהיה מסוכן יותר, ולכן חשוב לדבר בבהירות: ישראל היא בת הברית הקרובה ביותר שלנו. וכשמאיימים על ישראל - מאיימים למעשה על החירות עצמה. לעם היהודי מגיע לחיות בביטחה ובחופשיות במולדתו העתיקה. אנחנו גאים לעמוד לצידכם".
1 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה עם מייק ג'ונסון ומשפחות החטופים
אמיר אוחנה עם מייק ג'ונסון ומשפחות החטופים
אוחנה, ג'ונסון וקרובי החטופים
(צילום: Anang Mittal | Press Office of the Speaker of the House of Representatives)
בהמשך אוחנה הדגיש בהצהרתו: "ארבעה חודשים לאחר 7 באוקטובר באנו לכאן מאוחדים ומחויבים להחזיר את כל החטופים. המדינות שלנו חולקות את אותם האיומים מידי כוחות האופל של העולם - משטר האייתוללות. אסור שאיראן תצא מהמלחמה הזאת כפי שנכנסה אליה".
מוקדם יותר נועדו משפחות החטופים עם השליח הנשיאותי המיוחד של מחלקת המדינה לענייני שבויים, רוג'ר קרסטנס. לאורך כל היום ולמחרת צפויה המשלחת לקיים סדרת מפגשים עם חברי בית הנבחרים, ובהם בין היתר מנהיג המיעוט בבית הנבחרים האקים ג'פריס, חבר הקונגרס הפרו-ישראלי ריצ'י טורס, חברי קונגרס החברים בקבוצת הידידות ישראל-ארה"ב, הסנאטור לינדזי גראהם ועם מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר. כמו כן, ייערך בקונגרס ביום רביעי אירוע מיוחד למען המשפחות בהובלתן של הסנאטורית ג'וני ארנסט וחברת הקונגרס דבי וסרמן-שולץ.