גורמי ביטחון אמרו למנכ"לים של משרדי הממשלה בתדרוך סגור, שנערך בראשית השבוע, כי התקיפה הישראלית נגד איראן - בתגובה למתקפת הטילים האיראנית בתחילת החודש - תתמקד ב"אתרים רגישים". הדברים מגיעים לאחר שה"וושינגטון פוסט" וה"וול סטריט ג'ורנל" דיווחו בימים האחרונים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לממשל ביידן שהוא מתכנן לתקוף מטרות צבאיות - ולא מתקני נפט או גרעין באיראן. בינתיים, שר החוץ של איראן עבאס עראקצ'י אמר למזכ"ל האו"ם כי "איראן מוכנה להגיב בנחישות וחומרה לכל תקיפה ישראלית".
שיגור הטילים מאיראן לעבר ישראל בתחילת החודש

2 צפייה בגלריה
יואב גלנט והרצי הלוי בסקירה מבצעית בבור חיל האוויר
יואב גלנט והרצי הלוי בסקירה מבצעית בבור חיל האוויר
הלוי, גלנט ונתניהו. ארכיון
( צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
בתדרוך למנכ"לי המשרדים נמסר עוד כי בישראל נערכים לכך שהתגובה האיראנית למתקפה ישראלית תהיה חריפה, אפילו יותר מהמתקפות הקודמות שביצעה, ולכן יש להיערך לכל התרחישים. מהסקירה עולה עוד כי לפי הערכה של גורמי הביטחון, חמאס נמצא ב"פאניקה" בגלל ההתפתחויות בצפון והעובדה שנשכח, ולכן פעל להוציא גל טרור בימים האחרונים. עוד צוין כי ארגון הטרור ינסה להוציא לפועל פיגועי התאבדות בישראל.
בשיחה של עראקצ'י עם מזכ"ל האו"ם אמר השר בנוסף כי "טהרן מאשרת את הצורך בשמירה על שלום ויציבות ותעשה כל מאמץ לשם כך. אנו קוראים לאו"ם לפעול לעצירת התקיפות בלבנון ורצועת עזה ולשלוח את הסיוע ההומניטרי הנדרש".
דובר הסוכנות הממשלתית לאנרגיה אטומית של איראן, בחרוז קמלבנדי, התייחס גם הוא לתקיפה ישראלית. הוא אמר כי הסיכויים שיופצצו אתרי גרעין איראניים נותרו נמוכים, ושתהיה "תגובה מהירה" לכל נזק שתקיפה כזו תגרום. כך דיווח אתר החדשות האיראני "נור ניוז".
2 צפייה בגלריה
פגישה של עבאס עראקצ'י ובשאר אל-אסד בדמשק, סוריה
פגישה של עבאס עראקצ'י ובשאר אל-אסד בדמשק, סוריה
עראקצ'י בדמשק עם בשאר אסד, לפני כשבוע וחצי
דובר משרד החוץ של איראן איסמאעיל בקאאי ציין כי עראקצ'י צפוי גם לבקר בירדן, מצרים וטורקיה במסגרת "ההתייעצויות עם מדינות האזור". לדבריו, מטרת ההתייעצויות היא לעצור את המלחמה. "הדיפלומטיה האיראנית נמשכת למען יציבות אזורית", מסר.
ביום ראשון קיימו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי דיון חשאי באחד מבסיסי חיל המודיעין, שעסק בתקיפה האפשרית של ישראל בשטח איראן. כך נודע ל-ynet. הפגישה, שבה השתתפו גם נציגי אגף המודיעין בצה"ל, מלמדת כי ההחלטה בסוגיה הדרמטית תתקבל רק על-ידי שלושת הבכירים, וכי יתר חברי הקבינט המדיני-ביטחוני יעודכנו על אודותיה רק בקווים כלליים.
במסגרת מתקפת הטילים האיראנית שוגרו לעבר ישראל כ-180 טילים בכמה מטחים. מספר גדול מהם יורט, ופגיעות בודדות זוהו במרכז ובדרום הארץ. בצה"ל אמרו כי "אין פגיעה בכשירות חיל האוויר. לא במטוסים, לא בהגנה ולא במערכות הגילוי. הלילה, וכעת, חיל האוויר תוקף ויתקוף ברחבי המזרח התיכון בעוצמה".