מתקפת הפתע של 7 באוקטובר עוד תיבדק בהיבטים רבים. הופתענו, נכפתה עלינו מערכה קשה, אכזרית ומדממת בתוך גבולות המדינה. נתקלנו באויב ברברי, בוער משנאה יוקדת, שמתנפל על אוכלוסייה אזרחית בכוונת מכוון על מנת לרצוח, לאנוס, לערוף, לשרוף ולחטוף תינוקות, ילדים, נערות, גברים, קשישות, ולהשמיד בלא אבחנה. לא צבא מול צבא מתמודדים כאן. לא מדינה מול מדינה. זהו מאבק של העולם החופשי, הדמוקרטי, הנאור, אותו מגלמת בגאווה מדינת ישראל, לבין טרור איסלאמי פונדמנטליסטי אלים, אחוז טירוף, גלובאלי בחלקו המוכוון על ידי איראן, שמטרתו לקעקע את החופש וערכי הייסוד הבסיסיים של המין האנושי, ועל הדרך להשמיד את העם היהודי בארצו.
התשובה להפתעה – מלחמה שערה. מאבקים של גיבורים מול נחילי המחבלים הפורעים. טנק אחד מול מאות מחבלים. לוחמי סיירות בדילוגים מזירה לזירה. שוטרות ושוטרים מול מארבים קטלניים. כיתות כוננות בזירות מורכבות. אזרחים, מילואימניקים, חיילים וחיילות. חברה אזרחית תומכת ומחבקת. כולנו יחד במאבק להדיפת הפולשים אל מעבר לגדר ולהכרעתם על אדמתם עד השמדת יכולותיהם הצבאיות.
בעוד אנחנו קוברים את מתינו וסועדים את הפצועים, ועושים כל שביכולתנו כדי להשיב את הנעדרים, פעלנו להביא לכך שהאחיזה בשטח תחזור לידינו, והצלחנו במשימה הזאת, ועברנו למתקפה. כוחות הרשע מתחילים כנראה להצטער על טבח ה-7 באוקטובר ורק מתחילים להרגיש את עוצמתה של ישראל ושל כוחות הביטחון שלנו. זרועות הביטחון ערוכות ובהינתן פקודה - הפגיעה באויב תהיה מוחצת. זוהי רק ההתחלה. אנחנו בוטחים בצה"ל ובמערכת הביטחון כולה, שיידעו לקבל את ההחלטות הנכונות ולהוביל את מדינת ישראל לניצחון מוחץ שיהווה תמרור אזהרה בוהק לכל אויבנו שמסביב.
האזור כולו חווה כעת מערכה בעצימות מאוד גבוהה בזירה אחת (עזה), בעצימות יותר נמוכה בזירות נוספות ובסיכון להתלקחות במעגלים רחוקים, ובהרתעה אל מול מערכה רב-זירתית. תעשיות הביטחון בישראל מספקנות לצה״ל ומערכת הביטחון את המענה המתקדם ביותר לאיומים הרב זירתיים.
מערכות הלחימה באוויר, בים, ביבשה, בחלל ובסייבר ערוכות ומספקות לצה"ל ולמערכת הביטחון את המענה הטוב ביותר לאיומים הרב-זירתיים. בתעשיות הביטחוניות ובתעשייה האווירית בפרט פיתחנו יכולות טכנולוגיות מתקדמות, המותאמות לאיומים בזירה המקומית והרבה מעבר לה, והן כבר מחזירות את צה״ל לעוצמתו, כפי שבא לידי ביטוי מידי יום במהלך המלחמה כולה.
חשוב להזכיר - בידי מדינת ישראל נמצאת הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בעולם להגנה מפני טילים. יש לנו מערך הגנה רב-שכבתית: כיפת ברזל להתמודדות עם איומים לטווח קצר, קלע דוד לאיומים בטווח הבינוני, טילי ברק ליירוט מטוסים וטילי שיוט, ומשפחת טילי החץ ליירוט טילים מחוץ לאטמוספירה. כל המערכות הללו הן פרי פיתוחן של התעשיות הביטחוניות הישראליות, והן מצוידות במכ"מים תוצרת התעשייה האווירית, במרכזי שליטה ובקרה ובמיירטים שונים.
קיימות מערכות נוספות להגנה שמטבע הדברים לא ארחיב עליהן כאן. כולן מהוות חומת מגן משמעותית מול האיומים העומדים בפנינו. מטוסי המודיעין, לווייני התצפית והתקשורת, מגוון המטוסים ללא טייס - מספקים מענה לצרכים הביטחוניים של המדינה – תודות לאלפי העובדות והעובדים החכמים, המסורים והמקצוענים של התעשייה הביטחונית בישראל. האיכות האנושית והרוח הישראלית שבאות לידי ביטוי בתעשייה האווירית, ואצל קבלני המשנה שלה, מדגישים את העובדה כי אנחנו ננצח.
מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוימנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לויצילום: התעשייה האווירית
אני יודע ומשוכנע שמדינת ישראל עושה כל שניתן כדי להחזיר הביתה את החטופות והחטופים.
בצד הצער, הכאב והשכול, תוך כדי חיבוק למשפחות ותפילה להשבת הנעדרים, יחד עם החיזוק וגילויי ההתנדבות המפוארים של חברה חסונה – אנחנו ננצח, ולא רק כי אין לנו ברירה.
הכותב הוא מנכ"ל התעשייה האווירית