יזם ההייטק איל וולדמן - שעומד בימים האחרונים במוקד סערת ביטול פרסי ישראל בעקבות דיווחים על כך ששר החינוך יואב קיש דחה את כל הפרסים השנה כדי למנוע ממנו לזכות בפרס בקטגוריית היזמות - השתתף היום בדיון בכנסת והשתנק מבכי כאשר דיבר על בתו דניאל (24), שנרצחה ב-7 באוקטובר בטבח בפסטיבל הנובה, לצד בן זוגה נעם שי (26). "זו ארצי מולדתי, שלמענה נלחמתי ואדמתה ספוגה בדמה של בתי האהובה דניאל ובן זוגה האהוב נעם שי, שהיה לי כבן", אמר וולדמן. צפו בקטע מהדיון בוועדת המדע של הכנסת:
(צילום: ערוץ כנסת)

וולדמן, שמעורב במחאה נגד הממשלה ולפי הדיווחים זו לכאורה הייתה הסיבה שביקשו למנוע ממנו את הפרס, טען בדיון בוועדת המדע של הכנסת כי ההחלטה לבטל את הפרסים השנה, מלבד קטגוריית הגבורה האזרחית והמעורבות ההדדית, היא "דבר בזוי מאין כמותו".
לדבריו אין אמת בטענת קיש, שהכחיש את הדיווחים וטען שההחלטה לדחות את הפרסים השנה נבעה רק בגלל המלחמה. "אני לומד מכלי התקשורת כי קיימת כוונה לערוך בקרוב את טקס המשואות ולהביא אליו את מיטב אמני ישראל. גם את חידון התנ"ך אין כוונה לבטל. מה ההבדל בין טקסים אלו לטקס פרס ישראל? ההבדל הוא - איל וולדמן", אמר.
1 צפייה בגלריה
יואב קיש, איל ולדמן
יואב קיש, איל ולדמן
"קיש לא פעל על דעת עצמו". שר החינוך והיזם וולדמן
(צילום: שלו שלום, עמית שעל)
היזם המצליח, שייסד את מלאנוקס, האשים כי מאחורי ההחלטה עומד לחץ מצד מקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו. "השר לא פעל על דעת עצמו אלא על פי הוראות מגבוה. לפי מה שנמסר לי, מי שבחש בהחלטה לפסול למעשה את מועמדותי הוא אחד, מר שלומי פוגל, איש עסקים ידוע המקורב לראש הממשלה ולרעייתו", טען - ללא הוכחות.
עוד האשים וולדמן: "לאחר שנודעה כוונת הוועדה להמליץ על מועמדותי, הפעיל פוגל לחצים כבדים על מי מחברי הוועדה להמליץ על מועמדת אחרת מהמגזר הנכון ולחזור מהכוונה להמליץ עליי. רק לאחר שהוועדה עמדה בלחצים הכמעט בלתי אפשריים שהופעלו עליה ודבקה בהחלטה להמליץ עליי, לא נותרה לשר החינוך, בעצה עם גורמים נוספים, ברירה אלא לבטל את כלל הפרסים. כאמור, משום שלא היה בידו לפסול רק אותי".
מטעמו של שלומי פוגל נמסר בתגובה: "איל וולדמן הינו אחד מבכירי ההייטק בישראל ובהחלט ראוי לקבל את פרס ישראל. לפוגל אין כל קשר להחלטה על ביטול הפרס". לאחר שמסר את תגובתו, הגיב וולדמן בשיחה עם ynet: "הוא משקר, שיבוא למכונת אמת".