3 צפייה בגלריה
משלחת תנועת פתח מגיעה לבית האסיר המשוחרר, כרים יונס, בכפר עארה
משלחת תנועת פתח מגיעה לבית האסיר המשוחרר, כרים יונס, בכפר עארה
בכירי פתח שהגיעו לבית המחבל בכפר עארה, היום
שר הביטחון יואב גלנט החליט הערב (שבת) לשלול את היתרי הכניסה לישראל משלושה בכירי הרשות הפלסטינית שביקרו בביתו של המחבל המשוחרר כרים יונס, ששוחרר השבוע מהכלא אחרי 40 שנה. השלושה, מחמוד אל-עאלול, עזאם אל-אחמד ורווחי פתוח, ניצלו את היתרי הכניסה שלהם לישראל כדי לחגוג את שחרורו מהכלא של יונס, חבר הוועד המרכזי של תנועת פתח.
שב"ס שחרר שלשום מהכלא בשעת בוקר מוקדמת את המחבל כרים יונס, שרצח יחד עם מאהר יונס את החייל רב"ט אברהם ברומברג ב-1980. באופן חריג, עם סיום ריצוי עונשו הסיעו אותו מהכלא לצומת רעננה שם הורד לדרכו - כך שלא ייצא משערי הכלא כפי שמקובל. בשב"ס הסבירו כי רצו למנוע "תמונת ניצחון" של המחבל עם יציאתו מכלא הדרים - בזמן שכלי התקשורת חיכו במקום.
3 צפייה בגלריה
טקס חילופי שרים במשרד הביטחון
טקס חילופי שרים במשרד הביטחון
החליט לשלול היתרי כניסה של שלושה בכירים ברשות הפלסטינית. שר הביטחון גלנט
(צילום: מוטי קמחי)
החגיגות במתחם קבלת הפנים של המחבל ששוחרר מהכלא, אתמול

לביתו של האסיר המשוחרר בכפר עארה הגיעה היום כאמור משלחת תנועת פתח, שמיוצגת על ידי סגן ראש התנועה מחמוד אל-עאלול וחברי הוועד המרכזי עזאם אל-אחמד ורווחי פתוח. כמו כן נכחה בביקור גם אמו של האסיר השני מאהר יונס, שהיה שותף ברצח החייל וצפוי להשתחרר בעוד כשבועיים.
בעקבות כך, גלנט הנחה הערב כאמור את מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, לשלול את אישור הכניסה לישראל משלושתם. ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות עם כלל גורמי הביטחון הרלוונטיים.
3 צפייה בגלריה
אברהם ברומברג ז"ל
אברהם ברומברג ז"ל
אברהם ברומברג ז"ל
כרים ומהאר יונס רצחו את ברומברג בשלהי שנת 1980 בעת שחזר לביתו שבזכרון יעקב מהבסיס שבו שירת ברמת הגולן. לקראת שחרור השניים, שר הפנים אריה דרעי פנה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בדרישה לקבל סמכות לביטול אזרחותם הישראלית של שני המחבלים.
אמש הגיעו כוחות מג"ב לכפר עארה ופשטו על מתחם שבו נערכה קבלת הפנים לכרים יונס. הכוחות, יחד עם שוטרי מרחב מנשה, הגיעו למקום לאחר הנחיית השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהורה עם שחרורו שלשום מהכלא שלא לאפשר חגיגות המוניות בכפרו של המחבל. שוטרי מג"ב, שהגיעו בכוחות מתוגברים, מנעו את הנפת דגלי פלסטין ופתח.