בנט בפתח ישיבת הממשלה הבוקר: "זמן לחבר בין הנקודות"
(צילום: אלכס גמבורג )

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר (יום א') בפתח ישיבת הממשלה לעליית המחירים של שורת מוצרים במשק, וגם לבדיקות ynet ו"ידיעות אחרונות" בנוגע למחירי מנות הפלאפל ואוזני ההמן לקראת פורים. "עכשיו, כשהחיים חוזרים למסלולם, זה הזמן לחבר בין שתי הנקודות: צריך למתוח קו בין הנתונים המצוינים של הכלכלה הישראלית לבין המחיר של מנת פלאפל או אוזני המן", אמר בנט. "‏לא ייתכן שבמשך כל כך הרבה שנים כל כך קשה לאזרחי ישראל לסגור את החודש. צריך להקל על יוקר המחיה".
‏הבוקר פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי מחירי אוזני ההמן התייקרו בכמה קונדיטוריות, כמו למשל רולדין - שהעלתה את המחיר ב-7.6% השנה וב-16.6% בשנתיים, עד ל-140 שקלים לקילו. גם רשת הקונדיטוריות ג'ייקובס העלתה מחירים: בפורים 2021 מכרו ברשת קילו אוזני המן ב-146 שקל, והשנה קפץ המחיר ל-161 שקל לקילו אוזני המן במילויים שונים. מהבדיקה עלה כי ברשתות השיווק הגדולות ניתן למצוא אוזני המן בשליש ממחיר הקונדיטוריות.
2 צפייה בגלריה
אוזני המן
אוזני המן
אוזני המן. ברשתות הגדולות עולים שליש ממחיר הקונדיטוריות
(צילום: shutterstock)
2 צפייה בגלריה
אינפו מנת פלאפל מפה לפי אזורים ערים מחיר יוקר מחייה עלייה ב מחירים
אינפו מנת פלאפל מפה לפי אזורים ערים מחיר יוקר מחייה עלייה ב מחירים
(צילום: shutterstock)
היו גם קונדיטוריות שהוזילו מחירים: למשל, קילו אוזני המן שנמכר ב-2021 ב-152 שקל לקילו ברשת לחם ויין, נמכר השנה ב-137 שקל בלבד. בביסקוטי נמכר קילו ב-‭152‬ שקל והשנה מוכרים ברשת קילו ב-‭144‬ שקל לק"ג.
בדיקת ynet ו"ידיעות אחרונות" מיום חמישי האחרון העלתה כי לצד רשת "פלאפל בריבוע" שהעלתה את מחירי המנות ל-25 שקלים לאחרונה, גם דוכנים ברחבי הארץ העלו מחירים. בעלי העסקים סיפרו כי גם הם קורבן של עליות המחירים, שהשפיעו דרמטית, לדבריהם, על מחירי חומרי הגלם שהם רוכשים. מחירי המנות ברוב הדוכנים ברחבי הארץ כבר עומדים על קרוב ל-20 שקלים.