2 צפייה בגלריה
סיף ערבאס
סיף ערבאס
סיף ערבאס
סיף ערבאס, בן 16 מקלנסווה, הוא נער בסיכון שמטופל בפנימייה בטמרה. לפני שלושה שבועות יצא ערבאס מהפנימייה ולא שב אליה. אמו לא מצליחה ליצור איתו קשר מאז וטוענת: "אני חייבת להגיע אליו, אחרת מצבו יחמיר ואני לא יודעת מה הוא מסוגל לעשות". מאידך בפנימייה סיפרו כי יצרו קשר עם הנער וגם במשטרה טוענים כי נוצר עמו קשר ובכוונתו לשוב למוסד בו הוא מטופל. עם זאת, אף אחד לא יודע בדיוק היכן הוא.
"לא יודעת איפה בני וגם לפנימייה אין שום מושג היכן הוא נמצא", סיפרה האם היבא. "פניתי למשטרה והם באו לחפש אצלי בבית כאילו אני חטפתי אותו. פניתי לכל הגורמים וכולם מפקירים אותי ואת בני. אני ביחס טוב עם הבן והוא אמור לקבל טיפולים ותרופות. אם יקרה לו משהו רע כל הגורמים יהיו אחראיים. תחזירו לי את הבן שלי".
2 צפייה בגלריה
סיף ערבאס
סיף ערבאס
סיף ערבאס
"אני לא ישנה בלילה", הוסיפה. "כל יום אני מתקשרת למשטרה והם לא עוזרים לי. שמעתי שהתגובה שלהם הייתה שהם יצרו קשר עם הבן ויש לו כוונות לחזור. זה הזוי מאוד שמשטרת ישראל לא מצליחה להחזיר לי את בני. אולי הוא בסכנת חיים? זה בני ואני חייבת להגיע אליו אחרת מצבו יחמיר ולא יודעת מה הוא מסוגל לעשות. אל תזלזלו במצב. כל עוד אני לא רואה אותו לידי אז בני בסכנה ומצוקה".
היא טוענת כי ישנה בריחה מאחריות בנושא וכל אחד מגלגל את התיק על השני. "גם חברי כנסת מכירים את הסיפור ועד עכשיו לא התקשרו. ככל הנראה לא מעניין אותם. אם היה מדובר בבן של בעל תפקיד כולם היו הולכים אליו ותומכים בו אבל אצלי הם נכנסים לרשימת המזלזלים. כל אחד זורק את התיק על השני ואני נשארת לבד בוכה ובמצב נפשי קשה מאוד".
ממשטרת ישראל נמסר לפני מספר ימים כי "מדובר בקטין חוסה בפנימייה על פי צו בית משפט. הקטין עזב את המוסד מרצונו, נוצר עמו קשר ובכוונתו לשוב למוסד. הפנימייה שדיווחה על ההיעדרות עודכנה בפרטים".
אחד האחראים בפנימייה אמר כי "הנער יצר קשר מרצונו ויש לנו התכתבויות איתו, אבל לא יודעים היכן הוא נמצא. גם אנחנו עוזרים אבל המשטרה היא זאת שצריכה להגיע לילד ולהחזיר אותו".
במשרד הרווחה אישרו כי הילד לא חזר לפנימייה ולבית, ולטענתם "החיפושים באחריות המשטרה".