3 צפייה בגלריה
(צילום: מאיר אוחיון)
הנהגת ההורים הארצית הציבה אולטימטום בפני משרד החינוך, וקראה לשר החינוך יואב קיש לפעול לפרסום המשובים וציוני המגן עד יום ראשון הקרוב לקראת בחינות הבגרות. במכתב התראה שנשלח לשר קיש דרשו ההורים לבטל את בחינות הבגרות הצפויות להתקיים החל מ-24 באפריל, אלא אם כן הציונים יפורסמו.
במכתב, ששיגרו בשם ההורים עו"ד הרן רייכמן מהקליניקה למשפט ומדיניות חינוך באוניברסיטת חיפה ועו"ד רהב עוז מהנהגת ההורים הארצית, נכתב כי אם לא יענו דרישותיהם יעתרו לבג"ץ במטרה לבטל את קיום בחינות הבגרות בכל מקצוע שבו לא הועברו הציונים. יש לציין כי תקנות משרד החינוך קובעות כי בתי הספר יכולים להעביר את ציוני המגן עד 48 שעות לפני הבחינה.
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
השר קיש. "קורא לשר האוצר וליו"ר ארגון המורים לשבת עד שייצא עשן לבן"
(צילום: רפי קוץ)
3 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים במשרד האוצר
מסיבת עיתונאים במשרד האוצר
ארגון המורים מאשים: גורר את תהליך המשא ומתן. שר האוצר
(צילום: רפי קוץ)
"האדישות שליוותה את אי-הטיפול בסוגיה באופן ראוי במשך חודשיים מוסיפה תחושת זלזול הפוגעת בכבוד הנבחנים והנבחנות", נכתב במכתב שנשלח אל השר. עוד נטען כי בהיעדר הציונים התלמידים והתלמידות לא יכולים ללמוד כהלכה ולהיערך כראוי לבחינות הבגרות.
בנוסף, ציינו בהנהגת ההורים הארצית כי יפגינו מחר מול ביתו של השר קיש בהוד השרון. הם קראו להורים ולתלמידים להגיע בשעה 16:00 ולהשתתף בהפגנה, אלא אם ייענו דרישותיהם.
על רקע המאבק שמנהל ארגון המורים העל יסודיים לקידום החתימה על הסכם השכר עם משרדי החינוך והאוצר, הוכרזו לפני מספר חודשים עיצומים במסגרתם הושבתו מקומית הלימודים לסירוגין ברחבי הארץ, בוטלו טיולים ונאסר על המורים לתת ציוני מבחנים וציוני מגן לקראת בחינות הבגרות. ההורים והתלמידים קוראים למשרדי החינוך והאוצר להגיע להסכמות עם המורים, ודורשים מארגון המורים להפסיק את ניהול המאבק על גבם של התלמידים.
(צילום: אבי חי)

יו"ר ארגון המורים רן ארז הודיע בתגובה כי בקרוב תקבל הנהלת הארגון החלטות במטרה להחריף את המאבק. גורמים בארגון אף ציינו כי בשל התעלמות המשרדים נשקלים צעדים חריפים, כולל השבתה כללית של התיכונים לאחר חגיגות יום העצמאות.
בנוסף, שיגר יו"ר הארגון אגרת למורים שבה נכתב כי העיצומים מתחילים לתת את אותותיהם, וציין בסיפוק את מאבק ההורים שמסייע להם כאמצעי להפעלת לחץ. "ידענו שעיצומים לא יפתרו את הבעיה מיד, אך יש להם השפעה מצטברת. כעת הגענו למצב שבו ההורים והתלמידים מפנים אצבע מאשימה כלפי משרד האוצר ומשרד החינוך", כתב ארז באיגרת. הוא אף ציין כי משרד האוצר גורר את תהליך המשא ומתן ומציע הצעות מבזות הפוגעות בציבור המורים.
יובל ברששת, יו"ר מועצת התלמידים והנוער העירונית באשדוד, הגיב לעיצומים הפוגעים לטענתו בתלמידים: "אין לי דבר וחצי דבר נגד דרישות ארגון המורים, להפך, אני מסכים איתן. אבל כשתלמידי ישראל לומדים בחוסר ודאות מוחלטת לגבי רמת הידע שלהם, איך הם אמורים להרגיש מוכנים ובטוחים לקראת הבגרות? איך הם אמורים להצליח?". הוא אף קרא לארגון המורים "להפסיק מיד את הפגיעות בתלמידים, ולפתוח מחאה משותפת נגד שכר המורים הנמוך בזמן הנכון".
רואי יהודאירואי יהודאי
גם רואי יהודאי, תלמיד כיתה י"א בהרצליה, ציין כי הוא תומך בהעלאת שכר המורים אך מתנגד לפגיעה בתלמידים. "אנחנו מגיעים יום יום לבית הספר בשביל הציונים הסופיים האלו. בעקבות המאבק שלכם המורים לא נוכל לקבל את הזכות לערער, מכיוון שלא נדע מה הציון. הציונים שלי, בעיקר ציוני המתכונות והמגן, הם התגמול לעבודה הקשה שלי", אמר.
השר קיש מסר בתגובה כי הוא "קורא לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' וליו"ר ארגון המורים רן ארז לשבת עד שייצא עשן לבן. מספיק לפגוע בתלמידים. אני רואה בשבועות האחרונים ניסיונות רבים להציג מצג שווא לפי משרד החינוך אינו מנסה לפתור את בעיית העיצומים.
"המשרד בהובלתי פעל לגישור והחזיר את המשא ומתן בין הארגון לאוצר לאחר שנה של הקפאה. טובת התלמידים היא ראשית, ואין על כך מחלוקת. בשלה העת להאיץ את המשא ומתן ולהגיע לסיכום. אני, מנכ"ל המשרד ויתר הגורמים במשרד החינוך עושים ככל שביכולתנו לגשר בין הצדדים".
במשרד החינוך מסרו כי הם "פועלים ביתר שאת להביא להעלאת השכר למורים מחד ולצמצום העיצומים מאידך, זאת בדגש על אי-מתן ציוני המגן אשר פוגע בזכויות התלמידים ובטוהר הבחינות".