המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, השייח מואפק טריף, הגיב הערב (שבת) לרצח 12 הילדים והנערים במגרש הכדורגל ביישוב ואמר כי "אנחנו שרויים בהלם גדול מהטבח הנוראי שאירע הערב ביישוב הדרוזי מג'דל שמס במתקפת טרור אכזרית ורצחנית שפגעה בילדים תמימים ששיחקו כדורגל".
לדברי השייח טריף, "אי אפשר לדמיין ולתאר את מראות הזוועה של הילדים וחלקיהם המרוסקים השרועים על הדשא. מדינה מתוקנת לא יכולה להרשות לעצמה פגיעה מתמשכת באזרחיה ותושביה. זו המציאות המתמשכת מזה תשעה חודשים ביישובי הצפון. הערב זה חצה כל קו אדום ושחור אפשרי".
3 צפייה בגלריה
עמותת קק"ל עורכת טקס נטיעות לזכר חללי העדה הדרוזית שנפלו במלחמה חרבות ברזל
עמותת קק"ל עורכת טקס נטיעות לזכר חללי העדה הדרוזית שנפלו במלחמה חרבות ברזל
השייח מואפק טריף
(צילום: אביהו שפירא)
רפיק חלבי, ראש המועצה המקומית דליית אל-כרמל, אמר כי "דלית אל כרמל מכריזה על יומיים אבל בגלל הטבח בגולן".
מג'דל שמס הוא ישוב דרוזי שמונה כ-12 אלף תושבים. כמנהגם של תושבים דרוזים רבים בצפון הם לא התפנו מכפרם מתחילת המלחמה מאחר והם מאמינים שיש להישאר באדמותיהם ולא לעקור. התושבים מתפרנסים בעיקר מתיירות פנים וחקלאות. תושבים מתארים כי הם רגילים לקולות של פיצוצים, אך הם לא ציפו לתקיפה כזאת עוצמתית כנגד עשרות ילדים שנוהגים לשחק כדורגל במגרש העירוני מדי שבת.
3 צפייה בגלריה
נפילה במג'דל שמס
נפילה במג'דל שמס
המראות הקשים במגרש הכדורגל
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
3 צפייה בגלריה
נפילה במג'דל שמס
נפילה במג'דל שמס
(צילום: Jalaa MAREY / AFP)
בתקרית הקשה ביותר בצפון מאז 7 באוקטובר, יותר מ-30 בני אדם נפצעו - ו-11 נרצחו - בפגיעה ישירה של רקטה שהתפוצצה במגרש כדורגל ליד גן שעשועים במג'דל שמס. הפגיעה הקטלנית התרחשה בזמן שהילדים והנערים שנפגעו, בני 10 עד 20, שיחקו כדורגל במגרש. הפצועים פונו בעזרת מסוקים של צה"ל ומד"א לבתי החולים זיו, פוריה ורמב"ם. "זה שדה קרב", תיאר מנכ"ל מד"א אלי בין את המראות הקשים בזירה.
חיזבאללה מיהר להכחיש את הירי, אך הטיל שנפל ביישוב היה חלק ממטח כבד מאוד שנורה אל הגולן והצפון בעקבות תקיפות צה"ל שהרגו ארבעה פעילים של כוח רדואן - יחידת העילית של ארגון הטרור.