2 צפייה בגלריה
זירת האירוע בים המלח
זירת האירוע בים המלח
זירת האירוע בים המלח
(צילום: דוברות המשטרה)
שני הישראלים שנכנסו הבוקר (ראשון) לשטח צבאי סגור וממוקש באזור מפעלי ים המלח בדרום נעצרו בחשד לסחר בבני אדם, לאחר שעל פי החשד ניסו להבריח לארץ ארבעה עובדים זרים מירדן - אחד מהם, אזרח גיאורגיה, מת מהתייבשות במהלך ניסיון ההברחה.
שני החשודים הם תושבי בת ים, אחד מהם מאושפז כעת בבית החולים. על פי החשד העובדים הזרים, אזרח ואזרחית גיאורגיה ושני אזרחי סרי לנקה בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, ניסו לחצות את הגבול מירדן לישראל, שם המתינו להם הישראלים בחלק הצפוני של ים המלח, מול מצדה.
אלא שחלקם התייבשו וחלקם קיבלו מכות חום והם הוצאו על אלונקות על-ידי יחידת חילוץ עין גדי כשהם סובלים מתשישות חום. מצבם של הנפגעים הוגדר קל עד בינוני והם פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע, יחד עם הישראלי שנפגע אף הוא.
זירת האירוע ליד מפעלי ים המלח
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

2 צפייה בגלריה
זירת האירוע בים המלח
זירת האירוע בים המלח
(צילום: דוברות המשטרה)
האזרחים הזרים יועברו לטיפול משרד ההגירה, ובהנחיית מפקד מחוז הדרום במשטרה, ניצב אמיר כהן, האירוע יועבר לחקירה ביחידה המרכזית של מרחב הנגב.
בשעה 09:15 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב על שישה בני אדם שסבלו מתשישות חום סמוך למנחת בר יהודה באזור מפעלי ים המלח. חובשים ופרמדיקים בשיתוף יחידת חילוץ של המשטרה וכוחות צה"ל העניקו טיפול רפואי לנפגעים, בהמשך נקבע כאמור מותו של אחד מהם.
מדובר צה"ל נמסר כי "מסוק צבאי עם כוחות מיחידה 669 ויחידת החילוץ המשטרתית איתרו וחילצו את גופתו של אחד החשודים, ובמהלך החילוץ נקבע מותו".