צעיר קנדי שהגדיר את עצמו כלאומן לבן, ודרס למוות ארבעה מוסלמים מאותה משפחה, נידון היום (חמישי) למאסר עולם. נת'ניאל ולטמן בן ה-23 הורשע בעבירות רצח מדרגה ראשונה על הפיגוע ביוני 2021. בכפוף לחוק הוא לא יהיה זכאי לחנינה במשך 25 שנים מאחורי הסורגים.
ולטמן נסע בטנדר שלו ודרס במכוון את חמשת בני משפחת אפזל, משפחה של מהגרים פקיסטנים, בעיר לונדון בפרובינציה הקנדית אונטריו, כ-200 ק"מ מטורונטו. בנובמבר הורשע ברציחתם וכעת נגזר עונשו. "אני מתייחסת למעשיו של הנאשם כפעולות טרור", אמרה השופטת. זו הייתה הפעם הראשונה שבה נעשה שימוש במונח זה בקנדה לתיאור מתקפות של לאומנים לבנים.
2 צפייה בגלריה
קנדה פיגוע דריסה נגד מוסלמים המשפחה ש הותקפה
קנדה פיגוע דריסה נגד מוסלמים המשפחה ש הותקפה
שלושה דורות נמחקו. המשפחה בקנדה
ולטמן רצה לפגוע במוסלמים ובחר את קורבנותיו באקראי, אחרי שהבחין ששתי הנשים במשפחה לובשות שמלה פקיסטנית מסורתית. ארבעה מקורבנותיו של ולטמן בפיגוע הדריסה נרצחו: סלמאן אפזל בן ה-46, רעייתו מדיהה סלמאן בת ה-44, אימו בת ה-74 טאלאט, ובתם בת ה-15 של בני הזוג, יומנה אפזל. בנם פייז אפזל, אז בן 9, נפצע קשה.
לאחר הדריסה הכריז ולטמן: "עשיתי את זה, הרגתי את האנשים האלה". הפיגוע שביצע ולטמן באונטריו היה המתקפה הקשה ביותר נגד מוסלמים בקנדה מאז שנת 2017, אז גבר ירה למוות בשישה מתפללים במסגד בקוויבק סיטי.
2 צפייה בגלריה
קנדה פיגוע דריסה נגד מוסלמים ליד טורונטו
קנדה פיגוע דריסה נגד מוסלמים ליד טורונטו
זירת הפיגוע בקנדה
(צילום: רויטרס)
ולטמן כפר באישומי הרצח שהוגשו נגדו. עורך דינו טען כי ולטמן סובל מבעיות נפשיות, ולכן יש להרשיעו בעבירות הריגה. התובעים ציינו כי ולטמן חיבר מניפסט בשם "התעוררות לבנה", שבו כתב על שנאת האיסלאם ועל התנגדותו להגירה המונית ולרב-תרבותיות.
התובעת במשפט אמרה שהנאשם ביצע פשע "מתועב במיוחד" נגד הקהילה המוסלמית כולה. "אסור לסבול שנאה ואלימות אידיאולוגיות כלפי קהילה שלמה, במדינה חופשית ודמוקרטית".