גדוד 630 איבד את המג"ד, ושני לוחמים נוספים: הותר לפרסום כי לוחמי המילואים סא"ל במיל' נתנאל יעקב אלקובי (36), רס"ן במיל' יאיר כהן (30) ורס"ל במיל' זיו חן (27) - כולם מגדוד 630 בחטיבה הדרומית - נפלו אתמול (יום שני) מפיצוץ מטען במבנה ממולכד באזור חאן יונס, שלפי החשד היה בו פיר.
מפיצוץ המטען נפצעו כמה לוחמים נוספים באורחים שונים, בהם שני לוחמי מילואים נוספים מגדוד 630 שמצבם מוגדר קשה. הודעה נמסרה למשפחות הנפגעים. מתחילת המלחמה נהרגו 569 חיילי צה"ל, 232 מתוכם בפעולה הקרקעית בעזה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: דובר צה"ל)
סא"ל אלקובי, תושב חיפה, היה מפקד גדוד 630. רס"ן כהן, תושב רמת גן, שימש כממלא מקום מפקד פלוגה, ורס"ל חן, תושב כפר סבא, שירת כלוחם בגדוד.
זאב כץ, מפקד הגדוד לפני אלקובי, ספד לשלושה בפוסט בפייסבוק: "גדוד 630 האהוב שלי, איזה יום ארור ושחור. איך הלכו לנו שלושה מהטובים ביותר. נתי אלקובי - החלפת אותי בפיקוד על הגדוד ומהר מאוד זה כבר הפך להיות 'הגדוד של נתי'. ראיתי מהצד איך אתה מעיף את הגדוד למעלה למעלה וכל כך שמחתי שבחרתי בך להחליף אותי. ידעתי שתצליח".
"והנה, דווקא עכשיו, כמה ימים לפני השחרור, נפלת בסוף של משימת איכות שכל כך רצית", כתב קודמו בתפקיד. "היית קצין מעולה, בלטת במהירות מעל לכל השאר. הגדוד חטף מכה קשה, אבל בנית גדוד חזק. אני בטוח שתישאר לנצח חלק מהמורשת של הגדוד. באהבה והערצה עצומה".
3 צפייה בגלריה
סא"ל (במיל') נתנאל יעקב אלקובי ז"ל
סא"ל (במיל') נתנאל יעקב אלקובי ז"ל
סא"ל במיל' אלקובי
(צילום: דובר צה"ל)
אלקובי התגורר בשכונת קריית שמואל בחיפה. הוא הותיר אחריו את האישה שרית וחמישה ילדים - שני בנים ושלוש בנות. הוא בן למשפחה מוכרת בקריית ים, העיר שבה גדל והתחנך, ועבד כשף במלון בטבריה. אלקובי התגייס לחטיבת גבעתי, וב-2018 כשהיה בדרגת רב-סרן הוא נבחר כמצטיין הרמטכ"ל. במהלך מלחמת חרבות ברזל בעזה הועלה לדרגת סגן-אלוף.
ראש העיר קריית ים דוד אבן צור ספד לו: "הלב שלנו נשבר. בלב כבד ובצער אנו מקבלים את הבשורה המרה על נפילתו של גיבור ישראל, סא"ל נתנאל יעקב אלקובי ז"ל שנפל בקרבות בעזה. נתנאל שגדל בקריית ים הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים. אביו שיבדל"א תושב העיר, חמותו ובת דודתו הן עובדות העירייה. אני שולח את תנחומיי למשפחה".
3 צפייה בגלריה
נתי אלקובי
נתי אלקובי
אלקובי ומשפחתו
האלמנה שרית עובדת ותיקה במרכז הרפואי רמב"ם. באופן מצמרר, גם ד"ר לירון אלדור, אביו של רס"ל עדי אלדור ז"ל שנפל שלשום בעזה, הוא רופא ברמב"ם. מרים, אימו המנוחה של אלקובי, הייתה אחות בכירה ואחראית חדרי ניתוח ברמב"ם, פרשה לפנסיה, ונפטרה לפני כמה חודשים.
פרופ' מיקי הלברטל, מנהל בית החולים רמב"ם, אמר: "רמב"ם כמרכז על רפואי בצפון מטפל זה עשרות שנים בנפגעי מלחמות ישראל ופעולות איבה, והנה השכול מכה במשפחות של עובדים יקרים לנו. זה מצב שאי-אפשר להתרגל אליו, אך אנו נמשיך לחבק ולסייע למשפחות הנופלים ולתפקד למרות הכאב בראש מורם".
ח"כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית) ספד לסא"ל אלקובי: "קיבלתי בצער כבד את הבשורה על נפילתו של חברי היקר, שנפל בקרבות הגבורה בעזה בהגנה על המולדת. זכיתי להכיר אדם עז וגיבור עם נפש עדינה, שרעות ואחוות אחים היו נר לרגליו. הראש מסרב להאמין והלב נשבר. אני מצדיע לך נתי, נוח על משכבך בשלום". אלקובי יובא למנוחות בשעה 13:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה.
תיעוד מינואר: פעילות גדוד 630 במהלך המלחמה
(צילום: דובר צה"ל)

רס"ל חן למד בישיבת ירוחם שאיבדה במלחמה תשעה מבוגריה. הוא הותיר אחריו את אשתו הלל, ביום ראשון היו אמורים השניים לחגוג יום נישואין.
דני חן, דודו, ספד: "הוא היה מלח הארץ, בגיל 18 כבר לימד בישיבה בירוחם. הוא היה עילוי, עבר בין ישיבות רבות ברחבי הארץ, היה תלמיד ישיבה מבריק, לימד והעביר שיעורים, אוהב את ארץ ישראל. היה אנציקלופדיה מהלכת, בעל ידע רב. במוצאי שבת לפני שבועיים ראיתי אותו, תמיד חיבק ונישק. ילד למופת, אבדה גדולה, כולנו המומים וכואבים".
עיריית כפר סבא ספדה לרס"ל חן: "בצער רב ובכאב גדול, אנו מודיעים הבוקר על נפילתו. זיו, נשוי ותושב העיר, נלחם בגבורה יחד עם חבריו לגדוד. העיר כפר סבא אבלה את נפילתו, שולחת תנחומים למשפחתו ונלווה את בני המשפחה ברגעים הקשים.
ראש העיר כפר סבא רפי סער אמר: "לצד הבשורות המשמחות מבוקר אתמול על חילוצו מהשבי של בן עירנו פרננדו מרמן, שחולץ בפעולה הרואית יחד עם לואיס הר, התבשרנו על נפילתו של זיו, שנלחם בעוז והותיר את כולנו כואבים ודואבים. ליבנו עם המשפחה וזכרו יהיה נצור בלבנו לעד. יהי זכרו ברוך". חן יובא למנוחות בשעה 12:00 בבית העלמין הצבאי בכפר סבא.
ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן ספד לרס"ן במיל' יאיר כהן, תושב העיר: "יאיר, קצין מילואים מצטיין, גיבור אמיתי ונשוי טרי, נפל בקרב בעזה. יאיר מהנדס במקצועו ותושב רמת עמידר אמר בעת בחירתו כמצטיין אוגדתי בשנה שעברה: 'זה נורא כיף שמעריכים אותך, אני מבצע את שירות המילואים שלי כי יש לי עבודה חשובה מאוד לעשות למען המדינה'. העיר רמת גן פצועה, מדממת וכואבת משרשרת המכות המרות של אובדן בניה הטובים ביותר, מרכינה ראשה בצער גדול ומשתתפת בצער המשפחה".
חבר המועצה זוהר ישרים כתב כי "יאיר כהן ז"ל, בוגר ישיבה תיכונית יבנה רמת גן, נישא בחודש ספטמבר האחרון למעיין ונבחר רק לאחרונה כקצין מצטיין באוגדת עזה. שוחחתי עם שכנתי, עובדת העירייה אורלי ימיני, חמתו של יאיר ואמא של מעיין, והרגשתי את כאבה העצום והבלתי נתפס. אובדנכם קשה מנשוא, אנחנו מכירים שנים רבות ואני יודע מקרוב כמה ערך המשפחה חשוב בעיניכם. קבלו ממני חיבוק גדול, הישארו חזקים".