המשטרה עצרה הלילה (בין שני לשלישי) תושב ירושלים בן 51 בחשד לפריצה לדירה בעיר - בזמן שבני המשפחה ליוו בדרכו האחרונה את בנם אושר וקנין, שנרצח במסיבת ה"נובה" ברעים לצד אחיו התאום מיכאל, שהוגדר אז נעדר. הפריצה המדוברת, במהלכה נגנב רכוש רב מהדירה, התרחשה בחודש אוקטובר, ימים ספורים בלבד אחרי הטבח שביצעו מחבלי החמאס בעוטף.
2 צפייה בגלריה
מיכאל ואושר וקניון ז"ל נרצחו במסיבת נובה ברעים
מיכאל ואושר וקניון ז"ל נרצחו במסיבת נובה ברעים
האחים התאומים מיכאל ואושר וקנין
( צילום: באדיבות המשפחה )
2 צפייה בגלריה
נובה - חרבות ברזל - לתקציר כתבה מוסף 7 לילות
נובה - חרבות ברזל - לתקציר כתבה מוסף 7 לילות
מסיבת ה"נובה" ברעים
הכותרת
הפשיעה לא נעלמה, רק עברה למצב מלחמה
22:57
מהחקירה שמתנהלת בחודשים האחרונים בעקבות מספר מקרים של פריצות וגניבות, עולה כי החשוד מתגורר ברחוב בו נמצאת הדירה אליו פרץ. לאחר הפריצה, הגיע החשוד לבית הכנסת בו קיימה המשפחה תפילה, כהשרשרת של מיכאל הייתה תלויה על צווארו.
לפי החשד, האדם שנעצר פרץ במהלך החודשים האחרונים גם לשלושה כלי רכב בעיר, ומחלקם גנב רכוש. במסגרת החקירה, הוצא כנגד החשוד צו מעצר לאחר שהוגדר כנמלט. הלילה הגיעו השוטרים לפארק ציבורי בעקבות תלונות על רעש, ובדקו את הנוכחים - ובהם החשוד.
כשהבין כי בכוונת השוטרים לעכבו, החל החשוד במנוסה במטרה לחמוק מהם, אך ללא הצלחה. בהמשך הובא על ידי שוטרי מחוז ירושלים אל חדר החקירות בתחנת מוריה. במהלך היום, יובא החשוד בפני בית משפט השלום בירושלים לטובת הארכת מעצרו לצורך המשך פעולות החקירה בעניינו.
רחל, אמם של אושר ומיכאל, סיפרה ל-ynet כי "השכן החזיר את כל מה שהוא לקח, חוץ משרשרת אחת של מיכאל שהוא שם אותה על הצוואר. הוא נעלם מהשכונה במשך חודשיים. הוא היה מיודד איתם וניצל את ההזדמנות, נכנס וגנב. הוא חשב שהתכשיטים שלי יקרי ערך ובסוף גילה שמדובר בתכשיטים פשוטים, ולאחר מכן החזיר את הכל באמצעות בנו".
חברת המשפחה, חן וקנין, הוסיפה: "אושר ומיכאל הכירו את החשוד טוב. הם היו יושבים איתו מידי פעם. ביום שקברנו את אושר, המשפחה השאירה את הבית פתוח, והוא פשוט נכנס וגנב כספים ותכשיטים של שניהם. החברים תפסו אותו זמן קצר לאחר מכן והוא החזיר תיק עם תכשיטים מזויפים. הייתה 'מאלה' ממש יקרה של מיכאל שהוא גנב אותה. את החדר של מיכאל הוא ממש הפך. הפך את המגירות. היה שם גם תיק של חברה שלי עם 500 שקלים - והוא גנב אותם".