יונתן בר בן מוחה, תושב אשקלון בן 57, נאשם כי רצח לפני כחודש באמצעות חרב את שלומי ביטון (49), אחיינו של ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי, בעקבות סכסוך. לפי כתב האישום, שהוגש היום (שני) על ידי פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בן מוחה "הסתער על המנוח והכה בו בפלג גופו העליון, בצווארו ובראשו". מיוחסות לו עבירות של רצח בכוונה ושיבוש מהלכי משפט.
1 צפייה בגלריה
שלומי ביטון
שלומי ביטון
הנרצח שלומי ביטון, אחיינו של ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי
מהאישום עולה כי לפני כחודש, סמוך לשעה 18:00, שהה בן מוחה בסמיכות לחנות שבבעלותו באשדוד. בשלב מסוים הבחין בביטון, שעימו היה מסוכסך כאמור, חזר במהרה לחנות, הצטייד בחרב שאורכה כ-70 ס"מ ונעמד בפתח החנות. כשביטון התקרב, בן מוחה סימן לו להתקדם לכיוונו, ואז תקף אותו באמצעות החרב. לפי האישום, "כל העת, עדי ראייה ששהו במקום ביקשו ממנו לחדול ממעשיו, תוך שהם מתרים בו שמעשיו עלולים להביא למותו של ביטון".
לאחר זמן קצר חדל בן מוחה ממעשיו, ובעוד ביטון מדמם הוא נשאר לצפות בו ויישר את החרב שעימה תקף אותו, שהתעקמה כתוצאה מהתקיפה. בשלב מסוים פגש בן מוחה במכרה שהגיעה למקום, מסר לידיה את החרב, תוך שהוא אומר: "תיקחי את הדבר הזה מפה ותעיפי אותו, תחביאי אותו".
בהתאם לבקשתו, לקחה המכרה את החרב ורצה בבהילות אל דירתה הנמצאת בסמיכות למקום, והחביאה את החרב מתחת למיטתה. כמו כן, התקשר בן מוחה לבעלים הקודמים של החנות וביקש למחוק את התיעוד מהמצלמות במקום, שאותו השיגה המשטרה במהלך החקירה.
בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל לכתב האישום, צוין כי "המשיב רצח את ביטון בדם קר באמצעות חרב, באור יום, לעיני העוברים והשבים. המשיב בחר לשתוק בחקירותיו ולא סיפק כל הסבר למעשיו".