מתחסנים במנה השלישית, הבוקר
(צילום: שמוליק דודפור, משה מזרחי)

עוד עלייה במספר חולי הקורונה במצב קשה: מנתוני משרד הבריאות שהתפרסמו הבוקר (יום א') עולה כי מחצות עלה מספר חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים ל-212. מדובר ב-11 חולים קשה יותר מאז פרסום הנתונים הקודמים אתמול. עלייה נרשמה גם במספר החולים המונשמים ומספרם עומד כעת על 37.
עוד עולה מהנתונים כי אתמול אובחנו 2,080 ישראלים כחיוביים לנגיף ב-66,449 בדיקות. שיעור הנבדקים החיוביים עמד על 3.17%. אתמול נפטרו מסיבוכי המחלה שלושה מאושפזים והיום נפטר אדם נוסף. מפרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,474 חולי קורונה.
שמונה יישובים ברחבי המדינה מוגדרים אדומים לפי מודל הרמזור: חצור הגלילית, עפולה, סכנין, חריש, בת חפר, קריית מוצקין, בת ים ונתיבות.
בישראל 18,775 חולים פעילים בקורונה. 1,378 מהם מתגוררים בתל אביב-יפו, 1,207 בנתניה, 707 בראשון לציון, 698 בפתח תקווה, 689 בחולון, 562 בבת ים, 505 בחיפה, 480 ברמת גן, 425 בירושלים, 412 בבאר שבע, 400 בחדרה, 377 באשדוד ו-343 ברחובות.
בכירה במכבי: "לא מופתעים מההיענות הגבוהה לחיסון השלישי"
(צילום: משה מזרחי)

1 צפייה בגלריה
מתחסנים במנה שלישית נגד קורונה
מתחסנים במנה שלישית נגד קורונה
מתחסנים במנה שלישית נגד קורונה
(צילום: AFP)
אחרי שנשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג ורעייתו מיכל וכן יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו ורעייתו שרה קיבלו שלשום את מנת החיסון השלישית נגד נגיף הקורונה, החל הבוקר באופן רשמי המבצע לקבלת מנת הדחף לבני 60 ויותר.
מנתוני קופת החולים מאוחדת עולה כי נקבעו 16,786 תורים עתידיים למנה שלישית. בקופת החולים לאומית נקבעו כ-3,000 תורים עתידיים.
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, שהתחסן גם הוא במנה השלישית, אמר אמש כי מבצע החיסון השלישי הוא "צעד חשוב שאנו נוקטים במדינת ישראל, שנועד להגן על האוכלוסייה המבוגרת מפני הידבקות בנגיף בקורונה ומפני מחלה קשה. אני קורא למי שמשתייך לקבוצת גיל זו ללכת ולהתחסן".
פרופ' אש הוסיף: "על-פי מספר פרסומים, ישנם אזרחים הבוחרים לבצע בדיקה סרולוגית בכדי לגלות את רמת הנוגדנים בגופם, ובהתאם לכך מחליטים האם להתחסן. אני רוצה להדגיש: אין בכך צורך. בדיקה כזו עלולה ליצור בלבול. אין הצדקה רפואית בהתניית ההחלטה האם להתחסן בתוצאת בדיקה סרולוגית.
"אני חוזר וקורא לציבור כולו: חיסון ראשון, שני או שלישי - צאו להתחסן. החיסון נמצא ככלי היעיל ביותר למלחמתנו במגפה ולהורדת נתוני התחלואה. באמצעות אחוז התחסנות גבוה בציבור, נוכל לשמור על שגרת חיינו, לפתוח את שנת הלימודים כסדרה ולחגוג את החגים ביחד".
ד"ר גלית קאופמן, מנהלת מחוז צפון של קופ"ח מכבי, סיפרה היום לאולפן ynet כי הציבור בהחלט נענה לקריאה ומתחסן. "קיבלנו הנחיה רק ביום חמישי וחיסנו כבר בסוף השבוע 4,000 איש. כ-25 אלף כבר זימנו תור לחסיון בתוך יומיים, שזו באמת היענות מאוד מרשימה". לדבריה, "תכננו שההיענות תהיה מאוד גבוהה ולכן גם פתחנו עשרות אתרים והתארגנו עם כוח אדם. זה מבצע לוגיסטי מאתגר".
אברהם ורות אחלמה מת"א הגיעו הבוקר להתחסן במנה שלישית בקופת חולים מכבי. שניהם אמרו כי לא הייתה להם התלבטות בנושא. "עוד ביום חמישי כששמענו ברדיו, אברהם כבר ישב 40 דקות על הטלפון בשביל שנקבל תור כבר להיום", סיפרה רות. "לא הייתה לנו שום בעיה עם הפעמיים הראשונות. חוץ מזה אנחנו חושבים בספטמבר לנסוע לחו"ל, ושדה התעופה נראה לי ממש בעייתי, וגם שלא נדביק את החברים שלנו בחו"ל".