ממש במקביל לתקיפה הממוקדת ברובע הדאחייה של ביירות, שבה חוסל מפקד היחידה האווירית של חיזבאללה, שיגר בצהריים (חמישי) השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר איום חדש לעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנחת בניו יורק, בצל הדיווחים על הפסקת אש זמנית ביוזמה אמריקנית-צרפתית. אחרי שכינס את מפלגתו - עוצמה יהודית - בן גביר איים: "אם תיחתם הפסקת אש זמנית עם חיזבאללה, סיעת עוצמה יהודית מסירה מעליה כל מחויבות קואליציונית".
2 צפייה בגלריה
תקיפות בדאחייה בביירות
תקיפות בדאחייה בביירות
בן גביר באיום חדש, במקביל לניסיון החיסול בביירות
לדבריו, מדובר ב"הסרת מחויבות על כל המשתמע מכך". בן גביר פירט: "לא נגיע להצבעות, לא לישיבות הממשלה והקבינט, ולכל פעילות קואליציונית". הוא הסביר את הצעדים החריפים בכך ש"לא נפקיר את תושבי הצפון". השר ציין כי "כל יום בו הפסקת האש הזו תהיה בתוקף וישראל לא תילחם בצפון – עוצמה יהודית אינה מחויבת לקואליציה". ומה יקרה אם הפסקת האש הזמנית, שבינתיים כבר הוכחשה על-ידי לשכת ראש הממשלה ושר החוץ ישראל כ"ץ, תיהפך לקבועה? אז, לפי הודעת עוצמה יהודית, כל חברי הסיעה יתפטרו מהממשלה ומהקואליציה.
"הדבר הבסיסי והמובן ביותר הוא שכאשר האויב שלך על הברכיים, אתה לא מאפשר לו להשתקם, אלא פועל להכרעתו וחותר להבסתו. ואם אתה לא עושה זאת – אתה משדר חולשה, מסכן את ביטחון אזרחיך, ומוכיח כי אין בכוונתך לנצח. אם הפסקת האש הזמנית תהפוך לקבועה במסגרת 'מתווה' כלשהו, שפירושו חריצת גורלם של תושבי הצפון לחסדי החיזבאללה – יתפטרו כל שרי וחברי הכנסת מעוצמה יהודית מהממשלה והקואליציה", נמסר.
כאמור, האיומים הללו הגיעו במקביל לחיסול של ראש היחידה האווירית של חיזבאללה ברובע הדאחייה בבירת לבנון.
2 צפייה בגלריה
מזכיר המדינה האמריקני ארה"ב אנתוני בלינקן מסיבת עיתונאים עם שר החוץ של בריטניה דייוויד לאמי טילים בליסטיים מ איראן ל רוסיה
מזכיר המדינה האמריקני ארה"ב אנתוני בלינקן מסיבת עיתונאים עם שר החוץ של בריטניה דייוויד לאמי טילים בליסטיים מ איראן ל רוסיה
"העולם רוצה הפסקת אש". בלינקן
(צילום: Alberto Pezzali/Pool/REUTERS)
במקביל לאיומים הללו, שמגיעים כאמור אחרי הכחשות מצד ראש הממשלה ושר החוץ לדיווחים על כך שישראל חותרת לפתרון דיפלומטי למערכה בצפון, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר בריאיון לרשת MSNBC כי "מדינות ברחבי העולם - כולל מדינות ערביות מובילות, אלו שבקבוצת שבע המדינות המתועשות ובאיחוד האירופי - רוצות להפסיק את הפעולות ההתקפיות בין ישראל לחיזבאללה לאורך הגבול הצפוני של ישראל עם לבנון".
כשנשאל על סירוב ישראלי להצעה אמריקנית להפסקת אש בלבנון, השיב בלינקן כי "העולם מדבר בבהירות, בשם כמעט כל מדינות המפתח באירופה ובאזור, על הצורך בהפסקת אש". בהמשך ציין מזכיר המדינה כי ייפגש בניו יורק בהמשך היום עם בכירים ישראלים, בהם השר רון דרמר המקורב לנתניהו שמתלווה אליו לנסיעתו לעצרת הכללית של האו"ם.
באותו הקשר, מקור דיפלומטי ערבי אמר לרשת LBCI הלבנונית: "השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר הודיע לעמוס הוכשטיין כי ישראל ממשיכה במלחמה בלבנון ולא תסכים להצעות שהוצגו לה. החלו פגישות בין המודיעין האמריקני, הקטארי, הצרפתי והטורקי. המתווכים לא איבדו תקווה לאפשרות להגיע לפתרון. הצרפתים והאמריקנים ישוחחו עם נתניהו והקטארים והטורקים יקיימו פגישות עם בכירים איראניים".