1 צפייה בגלריה
יורם הירשפלד נגה הירשפלד
יורם הירשפלד נגה הירשפלד
יורם הירשפלד ובתו נגה
(באדיבות המשפחה)
פרופ' יורם הירשפלד (78) ובתו נגה סלע הירשפלד (40), אב מראש פינה ובתו שמתגוררת באנגליה, נהרגו אמש (רביעי) בתאונת דרכים בעיר רמסגייט שבמחוז קנט. בתה בת ה-6 של נגה נפצעה באורח קשה בתאונה, והיא מורדמת ומונשמת. בנוסף נפצעו באורח קל בעלה, בשנות ה-40 לחייו, ובנה בן ה-8. השלושה פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי חולים מקומיים.
התאונה התרחשה במהלך ביקורו של הירשפלד, מתמטיקאי מאוניברסיטת תל אביב, את בתו, המתגוררת עם משפחתה בקיימברידג' שליד לונדון. הדורס, כבן 30, נמלט מהזירה לאחר שככל הנראה נהג בשכרות, עלה על המדרכה ודרס את בני המשפחה לאחר שיצאו ממסעדה.
הוא נעצר בהמשך בבית החולים בחשד לגרימת מוות בנהיגה מסוכנת והימלטות מזירת התאונה. משטרת מחוז קנט מסרה כי נסיבות התאונה נחקרות, וקראה לעדים שחזו בתקרית ליצור עמה קשר.
נראה כי לאחר התאונה המשפחה לא פנתה תחילה למשרד החוץ ולא ביקשה סיוע קונסולרי. ארגון זק"א, שדיווח על פרטי התאונה, עדכן את משרד החוץ - שמסר כי הוא מלווה את המשפחה בשעתה הקשה, וכי הקונסולית בשגרירות בלונדון סימה דובדבני נמצאת בקשר עם בני המשפחה במקום ומסייעת להם ככל האפשר. עוד נמסר כי אין חשד שמדובר באירוע בעל רקע לאומני.
יוסי לנדאו קצין מבצעים בזק"א מרחב לכיש ומתנדב ביחידה הבינלאומית אמר כי "מדובר באירוע טראגי, גבר כבן 78 הגיע לבקר את בתו ומשפחתה שמתגוררים בלונדון, אמש בשעות הערב כשיצאו ממסעדה לכיוון הבית רכב פרטי סטה מהכביש ופגע בהם על המדרכה, הסב והאם נהרגו במקום, אב המשפחה ובנו נפצעו, הבת הקטנה פונתה במצב קשה כשהיא מורדמת ומונשמת, כרגע היא מטופלת בבית החולים במצב קשה. מרגע קבלת הדיווח אנו פועלים יחד עם צוותי משרד החוץ ואישי ציבור מקומיים בכדי לסייע למשפחה. כמו כן, אנו פועלים בכדי לשחרר את ההרוגים לקבורה".
פורסם לראשונה: 12:09, 11.08.22